- Pandemia COVID-19 odcisnęła piętno na wynikach Grupy Kapitałowej Banku. Wstępny zysk za 2020 rok wyniósł 2,65 mld zł i był o 1/3 mniejszy niż w poprzednim roku. PKO Bank Polski z wyprzedzeniem przygotował się do działania w trudniejszym otoczeniu gospodarczym, dlatego bezpiecznie przeszedł przez najtrudniejszy okres pandemii. Przyśpieszył też wdrażanie rozwiązań cyfrowych, co pozwoliło mu zaoferować klientom wygodne rozwiązania zdalne i bez zakłóceń prowadzić swoją działalność w trudnym 2020 roku. Rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, zaawansowaną analitykę danych, przetwarzanie danych w chmurze oraz narzędzia do zdalnej komunikacji wspierają cyfrową transformację banku i będą źródłem jego przewag konkurencyjnych po ustąpieniu pandemii .
– powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65 mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.