PKO Bank Polski został wiceliderem kategorii Bankowość tradycyjna w rankingu Przyjazny Bank „Newsweeka”. Zajął też 2. miejsce w zestawieniu „Forbesa” na najlepszy bank dla firm. Został doceniony za jakość oferowanych usług, wysokie standardy obsługi klientów, wiedzę, zaangażowanie i kompetencje doradców oraz ich aktywność sprzedażową.
- Zdobyte nagrody to dla nas ogromna satysfakcja. Zależy nam na tym, aby klienci mieli, jak najlepsze doświadczenia we współpracy i kontaktach z naszym bankiem. Chcemy pozytywnie ich zaskakiwać i być bankiem pierwszego wyboru dla tych, którzy chcą bankować po swojemu. Obecnie, w czasie pandemii szczególnie koncentrujemy się na zapewnieniu bezpieczeństwa naszym klientom, ich finansom i biznesom. Dzięki transformacji cyfrowej, proponujemy nowoczesne rozwiązania, które pozwalają na stały kontakt z bankiem, w dowolnym miejscu i czasie. Otrzymane nagrody to wynik pracy całego zespołu i dowód na to, że zmiany, które systematycznie wprowadzamy dają wymierne efekty.
- mówi Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I półroczu 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,3 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 377 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,46 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I półrocza 2020 r. miała ponad 4,7 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.