2020.12.03
PKO Bank Polski, po raz szósty został laureatem nagrody „Bank of the Year in Poland”. To prestiżowe wyróżnienie w branży finansowej potwierdza, że realizowana przez bank strategia cyfrowej transformacji znajduje uznanie nie tylko w kraju, ale i za granicą.
- Rok 2020 będzie zapamiętany jako ten, w którym dokonała się masowa, globalna migracja do zdalnych usług. PKO Bank Polski już kilka lat temu postawił na cyfryzację, innowacje i rozwój nowoczesnych technologii. Te decyzje procentują dzisiaj w trudniejszym otoczeniu gospodarczym. Tytuł „Bank of the Year 2020” oraz osiągnięte dotychczas efekty potwierdzają, że wybraliśmy optymalny kierunek rozwoju. W nadchodzących latach będziemy kontynuowali transformację, stopniowo przekształcając się w PKO Bank Przyszłości - instytucje technologiczną z licencją bankową.
– podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Po trzech kwartałach 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,02 mld zł a wartość aktywów 377 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,55 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kwartału 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.