Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła właśnie rekordowe na polskim rynku bankowym 5 milionów. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej 2,6 miliarda razy, wykonali 544 miliony transakcji na łączną kwotę 152 miliardów złotych. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 3 płatności mobilne w internecie, co minutę – 216 przelewów, co godzinę – 138 tysięcy logowań, codziennie – 10,9 milionów tapnięć. Popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń - w ciągu trzech miesięcy od uruchomienia Asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim 200 tys. rozmów i wykonali przelewy na 1,5 miliona złotych.
- IKO pokazuje jak bardzo PKO Bank Polski rozwinął się technologicznie w ostatnich latach. 5 milionów aktywnych aplikacji to dowód, że nasza cyfrowa ewolucja podoba się klientom, którzy stawiają na mobilną bankowość. Chętnie korzystają z nowych funkcji jakie im dostarczamy w ramach IKO; ostatnio na przykład z Asystenta głosowego i zakładania konta „na selfie”. Digitalizacja, automatyzacja, używanie narzędzi sztucznej inteligencji, na skutek zmian wywołanych pandemią, jeszcze bardziej zyskały teraz na znaczeniu. Usługi jakie oferujemy i rozwijamy w aplikacji IKO to jeden z najważniejszych elementów cyfrowego banku przyszłości, który tworzymy.
– podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego
- Aplikacja IKO stale się rozwija zarówno pod względem skali, ale też i jakości. Daje użytkownikom coraz to nowe możliwości. Idzie też za tym rekordowa liczba i wartość transakcji wykonywanych w kanale mobilnym. Bankowanie w smartfonie jest coraz bardziej popularne, bo to narzędzie dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki. To już nie jest nowy trend czy moda, ale codzienne, standardowe zachowanie milionów klientów banków. Jesteśmy liderami mobilnej bankowości i na tej „piątce” na pewno nie poprzestaniemy.
- dodaje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I półroczu 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,3 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 377 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,46 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I półrocza 2020 r. miała ponad 4,7 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.