Ubiegły rok, w którym PKO Bank Polski obchodził jubileusz 100-lecia działalności, był bardzo dobrym czasem dla banku. Spółka na dwa lata przed czasem zrealizowała finansowe cele strategii i dokonała jej aktualizacji. Aplikacja IKO, która ma już 4,2 mln aktywacji, po raz drugi z rzędu została uznana za najlepszą bankową mobilną na świecie. Bank wypłacił inwestorom 1,66 mld zł dywidendy i zakończył rok z najwyższą kapitalizacją wśród krajowych spółek notowanych na GPW w Warszawie, a transformacja cyfrowa jaką przechodzi PKO przyczyniła się do przyznania mu przez międzynarodowych ekspertów tytułu Bank of the Year 2019 w Polsce.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W III kwartale 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,23 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 342 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kwartału 2019 r. miała 4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jestnajbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.