Kapituła Konkursu Digital Champions 2019 przyznała PKO Bankowi Polskiemu dwie nominacje. Docenione zostały kompleksowy ekosystem usług dodatkowych dla MSP oraz transformacja cyfrowa.
- Rozumiemy potrzeby zmieniającego się rynku i wykorzystujemy potencjał tkwiący w transformacji cyfrowej. Przy zastosowaniu nowoczesnych technologii i innowacyjnych rozwiązań, jak również czerpiąc z nowych modeli zarządzania, rozwijamy naszą ofertę zmierzając poza granice tradycyjnej bankowości.
– mówi Piotr Krawczyk, dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji w PKO Banku Polskim
- Małe i średnie firmy oczekują od banków nie tylko odpowiednio dopasowanej oferty produktowej, ale również wsparcia w codziennym prowadzeniu biznesu. Dlatego PKO Bank Polski zapewnia klientom firmowym kompleksową ofertę bankową, zintegrowaną z usługami dodatkowymi.
– dodaje Jarosław Pyszkowski, dyrektor Biura Produktów Depozytowo-Transakcyjnych w PKO Banku Polskim
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W III kwartale 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,23 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 342 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kwartału 2019 r. miała 4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jestnajbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.