PKO Bank Polski wprowadził zmiany dla klientów w serwisie transakcyjnym iPKO i Inteligo oraz w aplikacji mobilnej IKO, w tym dodatkowe uwierzytelnienie niektórych operacji, maskowanie haseł jednorazowych czy skrócenie sesji w serwisie. Bank udostępnił również produkcyjne API w ramach otwartej bankowości. Wprowadzone zmiany to efekt obowiązywania dyrektywy PSD2.
– Regulacje wynikające z dyrektywy PSD2 stanowią wyzwanie dla całego sektora finansowego, nie tylko w Polsce, ale w całej Unii Europejskiej. Zmiany wdrażane na rynku usług płatniczych kształtują zupełnie nową rzeczywistość, zarówno dla dotychczasowych uczestników rynku, jak i podmiotów, które dopiero zaczną korzystać z możliwości jakie daje PSD2. Zaprojektowaliśmy wdrożone właśnie rozwiązania z zachowaniem procedur bezpieczeństwa przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu użyteczności dostarczanych rozwiązań i doświadczeń klienta.
– mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W II kwartale 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,22 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 329 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,08 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I półrocza 2019 r. miała 3,6 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.