2019.10.16
Wdrożona w PKO Banku Polskim innowacyjna technologia wspierająca kształtowanie nawyku uśmiechu zajęła drugie miejsce w kategorii „bankowość społeczna, zrównoważona i odpowiedzialna”, konkursu „The Customer Insight and Growth Banking Innovation Awards” organizowanego przez Efma i Accenture. O nagrodzie, w internetowym głosowaniu zdecydowała międzynarodowa społeczność przedstawicieli instytucji finansowych, doceniając społeczny wymiar rozwiązania - każdy uśmiech klienta oznacza drobną kwotę przeznaczoną przez bank na lokalny cel charytatywny.
- Oczekiwania klientów stale rosną, równolegle pojawiają się nowe narzędzia usprawniające ich obsługę. W PKO Banku Polskim wiele uwagi poświęcamy budowaniu pozytywnych doświadczeń klienta, jak i pracownika, stawiamy na życzliwość w tej relacji oraz odważnie korzystamy z innowacji. Zastosowane przez nas rozwiązanie, choć wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, działa w gruncie rzeczy na prostej zasadzie - uśmiech rodzi uśmiech i wszyscy na tym korzystają.
mówi Bartłomiej Jedliński, dyrektor Biura Jakości Sprzedaży w PKO Banku Polskim
- PKO Bank Polski od kilku lat aktywnie wspiera polski ekosystem startupów. Dzięki naszej platformie „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” wyszukujemy na rynku najbardziej perspektywiczne rozwiązania, które później wdrażamy w banku – w taki sposób poznaliśmy właśnie startup Quantum CX, wspólnie z którym wykorzystujemy technologię do szerzenia życzliwości. Ta współpraca to jeden z wielu przykładów tego, jak nasza organizacja korzysta z najnowszych technologii, nie tyko do rozwoju cyfrowego biznesu, ale też budowania bankowości społecznej .
– mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W II kwartale 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,22 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 329 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,08 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I półrocza 2019 r. miała 3,6 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.