PKO Bank Polski został wiceliderem kategorii Bankowość Hipoteczna, rankingu Przyjazny Bank „Newsweeka”. Natomiast w rankingu „Forbesa” na najlepszy bank dla firm, zajął 3. miejsce. Został doceniony za jakość obsługi klientów, wiedzę, zaangażowanie, kompetencje doradców oraz ich aktywność sprzedażową a także za konkurencyjną ofertę.
- Nieustannie doskonalimy procesy, podnosimy umiejętności i wiedzę, wprowadzamy nowoczesne produkty i wdrażamy innowacyjne rozwiązania, tworzymy elastyczną ofertę aby zwiększać komfort korzystania z usług oraz budować trwałe relacje oparte na pozytywnych doświadczeniach naszych klientów. Również w cyfrowym świecie szukamy przestrzeni do umacniania długotrwałych relacji z klientami. Naszą przyszłość w rzeczywistości postdigitalnej widzimy jako połączenie rozwiązań cyfrowych z partnerskim kontaktem z klientem.
Grzegorz Oszast, dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W II kwartale 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,22 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 329 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,08 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I półrocza 2019 r. miała 3,6 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.