Contact Center PKO Banku Polskiego najlepsze wśród bankowych infolinii
2019.07.04
W rankingu ogólnym badania infolinii Contact Center zdobyło 95,7 punktów i pokonało dziesięć innych infolinii bankowych
Ankieterzy bardzo wysoko ocenili jakość obsługi telefonicznej oraz w kanale internetowym
Badanie infolinii bankowych po raz XIX przeprowadził instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.
Contact Center PKO Banku Polskiego zdobyło najwyższe oceny za jakość obsługi w kontakcie telefonicznym i mailowym. W przeprowadzonym badaniu ankieterzy docenili też m.in. wysokie kompetencje pracowników i krótki czas oczekiwania na połączenie.
Contact Center PKO Banku Polskiego zdobyło najwyższe oceny za jakość obsługi w kontakcie telefonicznym i mailowym. W przeprowadzonym badaniu ankieterzy docenili też m.in. wysokie kompetencje pracowników i krótki czas oczekiwania na połączenie.
W najnowszym „Badaniu jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail”, PKO Bank Polski zdobył najwyższe noty w ocenie kontaktu telefonicznego (95,1 pkt) oraz kontaktu mailowego/przez formularz www (98,2 pkt). Bardzo wysoko oceniono dostępność infolinii, czas oczekiwania na połączenie (zaledwie 8 sekund), system wyboru tematów rozmowy i jakość połączenia. Podobnie było w przypadku uprzejmości, zaangażowania, profesjonalizmu konsultantów oraz ich wiedzy produktowej (łączna nota – 66,1 pkt na 70 możliwych). W obsłudze mailowej doceniono krótki czas oczekiwania na odpowiedź, uprzejmość konsultantów i ich wiedzę produktową.
- Satysfakcja naszych klientów z obsługi w Contact Center jest dla nas bardzo ważna. Jest budowana m.in. przez jakość obsługi. Ta została potwierdzona przez wyniki zewnętrznych badań jakości, realizowanych niezależnie przez dwie różne firmy badawcze. Wielokrotne zdobywanie podium wymaga od naszych pracowników stałego zaangażowania w rozwój kompetencji merytorycznych, komunikacyjnych i sprzedażowych. Praca z tak kompetentnym i zaangażowanym zespołem to dla mnie duża wartość. Rozwijamy się również dzięki owocnej współpracy z departamentami merytorycznymi różnych obszarów naszego banku. Dziękuję bardzo moim wspaniałym pracownikom i współpracownikom, na których CC zawsze może liczyć – mówi Monika Filipek, zastępca dyrektora Centrum Obsługi i Operacji w PKO Banku Polskim.
Infolinia PKO Banku Polskiego odnotowała też swój sukces w badaniu Złoty Bank 2019, prowadzonym przez Kantar Polska zajmując pierwsze miejsce w rankingu kontaktu z bankiem przez infolinię. Bank utrzymał pozycję lidera sprzed roku i poprawił poprzedni wynik. Konsultanci PKO Banku Polskiego, lepiej niż pracownicy innych banków poradzili sobie z odpowiedzią na pytania dotyczące nowoczesnych rozwiązań (karta wielowalutowa, bezpieczeństwo aplikacji, płatności telefonem) oraz otwarcia konta przez internet. Na 1 miejsce w rankingu miały wpływ także wyniki sprzedaży oraz zaangażowanie pracowników. Na szczególną uwagę zasługuje ich aktywna postawa – aż 87% konsultantów podczas rozmowy nawiązywało do oferty banku.
Najnowsza XIX fala badania ARC Rynek i Opinia została przeprowadzona od marca do czerwca 2019 roku. W tych dniach przeszkoleni audytorzy kontaktowali się z infoliniami 11 banków dzwoniąc na numery podane na ich stronach www, od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-22.00, zgłaszając zainteresowanie poszczególnymi produktami bankowymi lub pytając o położenie najbliższego oddziału banku. W drugiej części badania audytorzy wysyłali zapytania do banków przez e-mail lub formularz kontaktowy.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 862 mln zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 326 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 8,9 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I kw. 2019 r. miała 3,4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2018 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".