Stulatek PKO Bank Polski ponownie z najlepszą aplikacją na świecie!
2019.02.12
IKO ponownie zwyciężyło w rankingu aplikacji mobilnych 100 banków z całego świata publikowanym przez brytyjski Retail Banker International.
IKO niezmiennie jest najlepiej na świecie oceniane przez swoich klientów.
Klienci PKO mają łącznie już ponad 3,2 miliona aktywnych aplikacji IKO, a bank ma 25-proc. udział w rynku bankowości mobilnej w Polsce.
W najnowszym rankingu brytyjskiego Retail Banker International IKO PKO Banku Polskiego po raz drugi okazało się najlepiej na świecie ocenianą przez klientów aplikacją. Bank wkracza w drugie stulecie swojej działalności jako lider technologiczny.
Aplikacja PKO Banku Polskiego ponownie okazała się lepsza od aplikacji takich bankowych gigantów jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America. W dwóch największych sklepach z aplikacjami klienci wystawili IKO już ponad 300 tysięcy ocen, których średnia wynosi 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.
- Weszliśmy właśnie w drugie stulecie działalności banku, które bez wątpienia będzie stuleciem bankowości cyfrowej. Ponowne osiągnięcie tak znakomitego w skali światowej wyniku przez aplikację IKO jest potwierdzeniem, że zmierzamy we właściwym kierunku. Rozwijając IKO każdego dnia kierujemy się tym, żeby były ono maksymalnie proste i intuicyjne w obsłudze, a to klienci cenią dziś najwyżej. Wyzwaniem i celem jest dalsza cyfryzacja banku, w tym tworzenie ekosystemu usług wychodzących poza tradycyjnie pojmowane finanse. Nasze innowacyjne rozwiązania, takie jak IKO czy Chmura Krajowa, są świetnymi narzędziami, żeby to osiągnąć – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.
Opinie klientów dotyczące aplikacji IKO są monitorowane każdego dnia w internetowych sklepach z aplikacjami, ale także w mediach społecznościowych. Rejestrowane są też pomysły klientów na nowe funkcje w aplikacji – doskonałym przykładem jest wdrożona niedawno funkcja „Pomagaj z nami”, którą wcześniej zaproponował na portalu społecznościowym jeden z użytkowników aplikacji.
Obecnie IKO to ponad 3,2 mln aktywnych aplikacji. W samym 4. kwartale 2018 roku użytkownicy IKO wykonali z poziomu aplikacji ponad 28 milionów transakcji mobilnych. W tym samym okresie liczba klientów, którzy logowali się do banku wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego („mobile only”) sięgnęła już prawie 1,1 mln. PKO Bank Polski niezmiennie utrzymuje pozycję lidera bankowości mobilnej w Polsce, z 25-proc. udziałem w rynku (raport PRNews.pl za 3. kwartał 2018 r. o liczbie użytkowników bankowości mobilnej, którzy minimum raz w miesiącu logują się do banku z poziomu urządzenia mobilnego).
W 2019 roku IKO zostanie wzbogacone między innymi o mobilną autoryzację oraz możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej czy opłacenia parkingu. Bank pracuje też nad projektem „Talk to IKO”, który umożliwi sterowanie aplikacją, a w przyszłości także innymi usługami dodanymi, za pomocą głosu.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Po trzech kwartałach 2018 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,73 mld zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 306 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,9 proc.), kredytów (17,7 proc.), w rynku leasingowym (12,0 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych niededykowanych (17,2 proc.). Posiadając ponad 8,7 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie ponad 21 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kw. 2018 r. miała 2,88 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2017 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".