1 mld zł sprzedaży w grudniu – rekordowy wynik PKO Leasing
9,2 mld zł sprzedaży na koniec 2018 roku -najlepszy wynik w historii spółki
4,3 mld zł sprzedaży w segmencie samochodów do 3,5 t oraz 2,5 mld zł w segmencie MiU
PKO Leasing zamyka 2018 rok z rekordowym wynikiem sprzedażowym w historii - 9,2 mld zł. W samym tylko grudniu osiągnięto sprzedaż na poziomie 1 mld zł. Na ten rezultat wpłynął wysoki popyt na maszyny i urządzenia oraz samochody do 3,5 t.
W latach 2013-2017 średnioroczny wzrost leasingu wyniósł 16,8 proc., a łączna wartość sprzedaży 254,3 mld zł. PKO Leasing w 2017 roku osiągnął wynik 8,1 mld zł, gdy w 2018 roku będzie to ponad 9,2 mld zł i jest to najlepszy wynik w historii spółki.
– Branża czeka jeszcze na podsumowanie 2018 roku, ale na podstawie wyników PKO Leasing, który jest najsilniejszym graczem na rynku, możemy stwierdzić, że zamknie się on najprawdopodobniej bardzo wysoką dynamiką. W samym tylko grudniu osiągnęliśmy rekordową sprzedaż na poziomie 1 mld zł – podkreśla Przemysław Stańczyk, p.o. Prezes Zarządu PKO Leasing. Na ten wynik wpłynęła zmiana przepisów dotycząca samochodów osobowych oraz dobra koniunktura gospodarcza, która napędziła rynek maszyn i urządzeń. W 2019 roku spodziewamy się już niższej dynamiki, co wynika z wysokiego nasycenia rynku oraz osłabieniem aktywności inwestycyjnej wśród małych i średnich przedsiębiorstw – dodaje Przemysław Stańczyk.
Tak jak w 2014 roku rynek napędzało tzw. okienko kratkowe,tak nawynik w 2018 roku duży wpływ miały zmiany podatkowe dotyczące rozliczenia samochodów osobowych. Po czwartym kwartale ub. roku udział tego typu aktywów w nowo realizowanej sprzedaży w PKO Leasing stanowił 46 proc. Po czterech kwartałach spółka zamknie rok w segmencie samochodów do 3,5 t z wynikiem na poziomie 4,3 mld zł.
– Klienci firm leasingowych najczęściej sięgają po samochody osobowe. Czwarty kwartał 2018 roku to w PKO Leasing absolutny rekord. W samym tylko grudniu zrealizowano ponad 3,8 tys. umów w segmencie samochodów do 3,5 tony. To wzrost o 26 proc. r/r, z rekordowym wolumenem 457 mln zł – podkreśla Jarosław Brzuzy, Wiceprezes zarządu PKO Leasing. – Przewidujemy, że w 2019 roku segmentsamochodówosobowych wyhamuje. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że polski rynek pozostaje daleki od nasycenia pojazdami lekkimi, prognozujemy, że w tym segmencie dynamika będzie relatywnie wysoka – mówi Jarosław Brzuzy.
Drugim istotnym elementem napędzającym rynek przez ostatnie pięć lat był segment maszyn i urządzeń. W latach 2013-2017 łączna wartość wyleasingowanych aktywów w tym obszarze wyniosła 72,4 mld zł, przy średniorocznym tempie wzrostu wynoszącym 9,6 proc. r/r. Segment ten wpłynął również na wynik PKO Leasing, a spółka w 2018 roku wysunęła się na prowadzenie, osiągając po trzech kwartałach 30 proc. dynamikę wzrostu (r/r). Cały rok spółka zamknie z wolumenem 2,5 mld zł (razem ze sprzętem IT), a ostatni miesiąc roku był pod względem sprzedaży wyjątkowy z dynamiką 67 proc r/r.
PKO Leasing kontakt dla mediów: Karolina Kalinowska +48 722 032 818 Karolina.kalinowska@pkoleasing.pl www.pkoleasing.pl
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Po trzech kwartałach 2018 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,73 mld zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 306 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,9 proc.), kredytów (17,7 proc.), w rynku leasingowym (12,0 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych niededykowanych (17,2 proc.). Posiadając ponad 8,7 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie ponad 21 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kw. 2018 r. miała 2,88 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2017 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".