PKO Bank Polski został laureatem 4. edycji konkursu o tytuł Etycznej Firmy. Doceniono praktyki dotyczące uczciwego i przejrzystego prowadzenia biznesu z poszanowaniem norm etycznych oraz działania zgodne z zasadami społecznej odpowiedzialność.
Bank z tytułem Etyczna Firma 2017.
Wyróżniony za budowanie i wzmacnianie kultury organizacyjnej opartej na etyce.
- Etyka, filantropia, edukacja, mecenat są dla nas tak samo ważne jak dobre wyniki finansowe, wysoka jakość obsługi, innowacyjność produktów i usług. Jesteśmy dumni z tego, że w obliczu zmian rynkowych, kulturowych i organizacyjnych od blisko stu lat niezmiennie cieszymy się zaufaniem różnych grup interesariuszy – powiedziała Małgorzata Głębicka, prezes Fundacji PKO Banku Polskiego, która odebrała nagrodę.
PKO Bank Polski jest liderem krajowego sektora bankowego, najcenniejszą spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz najbardziej cyfrowym i mobilnym bankiem w Polsce. Od lat rozwija relacje z otoczeniem prowadząc działania na rzecz społeczeństwa i z jego udziałem. Wspiera projekty edukacyjne, obywatelskie, kulturalne i charytatywne. Bank jest jednym z największych pracodawców w Polsce. Odpowiada na zróżnicowane potrzeby pracowników i promuje wśród nich etyczne postawy, wychodząc z założenia, że trwałą przewagę konkurencyjną organizacji budują pracownicy – utalentowani, zaangażowani i gotowi do ciągłego rozwoju.
Konkurs Etyczna Firma jest organizowany przez „Puls Biznesu” przy merytorycznym wsparciu PwC. Patronat honorowy sprawuje Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii. Celem konkursu jest promowanie firm postępujących etycznie wobec klientów, kooperantów i pracowników, a także angażujących się społecznie, zarówno w inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności, jak też przedsięwzięcia o charakterze globalnym.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2017 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,1 mld zł (najwięcej w polskim sektorze bankowym) a wartość aktywów sięgnęła niemal 300 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,9 proc.), kredytów (17,7 proc.), w rynku leasingowym (12,0 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych niededykowanych (17,2 proc.). Posiadając ponad 8,3 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie ponad 21 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już 2,1 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2017 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".