Kolejny raz PKO Bank Polski przypomina o ważnej dla Polaków dacie. W centrum Warszawy, na budynku Rotundy, pojawiła się ekspozycja upamiętniająca Narodowe Święto Niepodległości.
PKO Bank Polski patronuje wydarzeniom upamiętniającym ważne wydarzenia historyczne.
Na warszawskiej Rotundzie zawisł baner z napisem: „POLSKA będzie wielka, albo nie będzie jej wcale”
Bank wspiera VIII Koncert Niepodległości „Młode Wilki”
Historyczne wydarzenie upamiętniają słowa Józefa Piłsudskiego: „POLSKA będzie wielka, albo nie będzie jej wcale”.
Z okazji Narodowego Święta Niepodległości odbędzie się wiele wydarzeń, także z udziałem PKO Banku Polskiego. Zapraszamy do Muzeum Powstawania Warszawskiego na Koncert Niepodległości pt. „Młode Wilki”, którego mecenasem jest Fundacja PKO Banku Polskiego. A także do udziału w upamiętniających ten dzień Biegach Niepodległości w 5 miastach: w Warszawie, Rzeszowie, Gdyni, Żaganiu i Goleniowie pod patronatem Banku.
PKO Bank Polski od lat angażuje się w działania mające przypominać ważne dla Polski i Polaków wydarzenia, także poprzez ekspozycje na stołecznej Rotundzie. W tym roku bankupamiętnił Bitwę pod Kuszynem (4 lipca 1610) i powołanie jednostki GROM (17 lipca 1990). Ciekawa grafika opatrzona była hasłem: „Inne czasy. Ta sama odwaga”. Bank uczcił także szóstą rocznicę Katastrofy Smoleńskiej. Wówczas na mieszczącej się w centrum Warszawy Rotundzie został wyeksponowany wizerunek pary prezydenckiej Lecha i Marii Kaczyńskich, jako symbolu tragedii, w której zginęło 96 osób udających się na obchody 70. rocznicy zbrodni katyńskiej. Towarzyszył mu napis „Pamiętamy!”.
Bank włączył się też obchody upamiętniające Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Na fasadzie stołecznej Rotundy pojawił się napis: „1 marca. Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Dziękujemy”.
W tym roku, bank włączył się także w centralne obchody 1050. rocznicy Chrztu Polski w Poznaniu, sponsorując premierę musicalu „Jesus Christ Superstar”, który poruszył wielotysięczną publiczność.
Angażował się w obchody upamiętniające III Powstanie Śląskie i uczestniczył też w uroczystościach odsłonięcia monumentu Danuty Siedzikówny „Inki” w Miłomłynie. Ważnym wydarzeniem, nie tylko kulturalnym był gdyński Festiwal Filmowy NNW „Niepokorni, Niezłomni, Wyklęci”, którego PKO Bank Polski był partnerem strategicznym. Tam, m.in. odbył się pokaz sponsorowanego przez Bank filmu „Bitwa Wrocławska” o genezie, przebiegu i konsekwencjach wielkiej manifestacji z 1982 r.
Misję kształtowania tożsamości narodowej Bank realizuje także poprzez mecenat nad Galerią Sztuki Średniowiecznej w warszawskim Muzeum Narodowym - najbogatszą kolekcją sztuki tego okresu w Polsce.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2015 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 2,61 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 266,9 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".