Dobre, bo PKO Banku Polskiego – projekty wydawnicze
2016.10.19
Informacyjno-edukacyjny portal Bankomania.pkobp.pl zdobył drugą, a drukowany magazyn „Bankomania” – trzecią nagrodę w tegorocznym konkursie biuletynów firmowych agencji Agape. To kolejne wyróżnienie dla działań komunikacyjnych PKO Banku Polskiego.
Portal Bankomania.pkobp.pl i magazyn drukowany „Bankomania” po raz kolejny nagrodzone w konkursie agencji Agape.
Projekty wydawnicze PKO Banku Polskiego zdobywają nagrody w prestiżowych konkursach komunikacji marketingowej w kraju.
Wydawnictwa PKO Banku Polskiego w konkursie agencji Agape zostały wyróżnione w dwóch kategoriach: na najlepszy biuletyn zewnętrzny elektroniczny 2016 roku oraz drukowany. Oceniając projekty, jury brało pod uwagę cele, adresata i wizerunek. A także język, redakcję tekstów oraz atrakcyjność wizualną. W przypadku publikacji online zwracano uwagę na format publikacji i nawigację. W tym roku projekty PR-owe banku nagrodzono także w konkursie Power of Content Marketing Awards „Szpalty Roku”. „Złotą Szpaltę” otrzymał interaktywny leksykon haseł ekonomicznych Bankowiki PKO Banku Polskiego, a „Brązową Szpaltę” – portal Bankomania oraz kampania PR pod hasłem „Odkładaj na najdłuższe wakacje życia”.
- Każdego roku PKO Bank Polski zdobywa laury w prestiżowych konkursach na projekty komunikacyjne. Cieszy nas fakt, że odbiorcy żywo reagują na wprowadzane przez nas nowości, a profesjonaliści doceniają nowoczesne, multimedialne narzędzia i odpowiednio podaną wiedzę ekspercką. Wszystko to razem wpływa na spójny przekaz i wizerunek PKO Banku Polskiego – mówi Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.
Nagroda dla portalu Bankomania to kolejny dowód na to, że sprawdza się jego edukacyjno-informacyjna formuła (w ciągu roku odnotowano wzrost odsłon o 500 proc.). Integralną częścią serwisu jest przygotowane na wzór Wikipedii kompendium (ponad 1 tys.) pojęć ekonomicznych - Bankowiki. Według ekspertów to unikalne na rynku interaktywne rozwiązanie, pozwalające internautom proponować nowe hasła czy ich rozwinięcie.
Specjaliści oceniający poszczególne projekty PKO Banku Polskiego zgodnie podkreślają, że jego działania wyróżniają m.in. profesjonalne podejście do komunikacji z klientami, wysoka jakość edukacyjna i merytoryczna oraz adekwatna, dostosowana do odbiorcy, ciekawa forma przekazu.
Bank nieustanie poszerza grono obiorców wykorzystując zaawansowane technologicznie narzędzia, jak dedykowana dzieciom aplikacja w technologii rozszerzonej rzeczywistości „Brawo Bank AR”. To nowatorskie praktyczne narzędzie edukacji finansowej najmłodszych. Dzięki możliwościom jakie daje technologia AR czytelnicy „Brawo Banku” uzyskują dostęp do dodatkowych treści, m.in. artykułów oraz gier i łamigłówek w trójwymiarowej odsłonie. Aplikacja spotkała się z dużym zainteresowaniem w środowisku edukacyjnym.
Działania PR i projekty edukacyjne PKO Banku Polskiego są doceniane i nagradzane. We wcześniejszych edycjach konkursu Szpalty Roku Bank doceniony został nie tylko za realizowane projekty, ale również za całokształt, wielokierunkowość i spójność komunikacji. W konkursie Biuletynów Firmowych 2015 agencji wydawniczej Agape uznanie zyskał portal Bankomania, a Bankowiki znalazło się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2015 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 2,61 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 266,9 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".