Konkurs dla SKO, w którym PKO Bank Polski nagradza najlepsze szkoły podstawowe angażujące się w działania związane z edukacją finansową zakończy się w połowie września. W tym roku do udziału zgłosiło się ponad pół tysiąca placówek z całego kraju.
Trwa krajowy etap Konkursu dla Szkolnych Kas Oszczędności PKO Banku Polskiego.
Ponad 500 szkół podstawowych wzięło udział w konkursie.
Na najlepsze prace mogą głosować internauci.
Ich zadaniem było przygotowanie elektronicznej prezentacji obrazującej aktywność w ramach programu SKO. Do etapu krajowego zakwalifikowano 11 prac. Oprócz komisji konkursowej mogą je oceniać także użytkownicy internetu. Ich głosy oddane przez platformę sko.edu.pl/konkurs/ zdecydują o przyznaniu Nagrody Internautów w wysokości 10 tys. zł.
Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego to unikalny na rynku, innowacyjny i kompleksowy program edukacyjny dla dzieci w wieku 5-13 lat. Obejmuje on m.in. naukę oszczędzania, podstawy bankowości, ekonomii, przedsiębiorczości oraz ekologii i bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Do realizacji tych celów, SKO wykorzystuje nowoczesne narzędzia: serwis sko.pkobp.pl, który pozwala m.in. zakładać wirtualne skarbonki, zdobywać specjalne odznaki i sprawdzać stan SKO Konta dla Ucznia oraz platformę blogową dla szkół należących do SKO – SzkolneBlogi.pl.
Od ponad 50 lat PKO Bank Polski organizuje Konkurs dla SKO, w którym nagradza szkoły wyróżniające się zaangażowaniem w edukację ekonomiczną i naukę przedsiębiorczości najmłodszych. Spośród ponad 500. szkół biorących udział w etapie regionalnym, wyróżniono aż 361 placówek, przyznając im nagrody I, II i III stopnia (odpowiednio 3, 2 i 1 tys. zł). W sumie na nagrody w tym etapie, PKO Bank Polski przeznaczył ponad 430 tys. zł.
Do etapu krajowego zostało zakwalifikowanych 11 najlepszych szkół. Trzy spośród nich mogą otrzymać odpowiednio: 20 tys. zł, 15 tys. zł i 10 tys. zł. Swoją nagrodę, o wartości 10 tys. zł przyznają także internauci sko.edu.pl/konkurs/. Wyniki tegorocznego konkursu zostaną ogłoszone w połowie września.
Prowadzone w oparciu o kompleksowe i innowacyjne produkty działania edukacyjne uzupełniają dedykowane najmłodszym wydawnictwa. Aby przybliżyć dzieciom świat finansów, Bank wydaje kwartalnik „Brawo Bank” realizujący ideę „uczyć bawiąc”. Ponadto dla dzieci przeznaczone są atrakcyjne publikacje (dostępne zarówno w wersji internetowej jak i drukowanej), które w ciekawy sposób wyjaśniają zagadnienia związane m.in. z nowoczesną bankowością, ekologią i przedsiębiorczością. Niebawem Bank udostępni najmłodszym broszurę o zdrowym odżywianiu oraz niemarnowaniu jedzenia. Dla nauczycieli-Opiekunów SKO dostępne są scenariusze lekcji objęte patronatem Ministra Edukacji Narodowej oraz większości kuratoriów oświaty.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2016 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 639 mln zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 267,1 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".