Nowy portal informacyjny pkobp.pl – dostępny w technologii RWD
2016.07.15
Bank uruchomił serwis informacyjny, który poza odmienioną oprawą graficzną, układem menu i zmianą języka komunikacji, pozwala na szybsze wyszukiwanie informacji na stronie oraz łatwe dokonywanie zakupów bezpośrednio ze stron prezentujących ofertę.
Klienci PKO Banku Polskiego mogą już korzystać z nowego serwisu internetowego – intuicyjnego i nowoczesnego interfejsu, szybkiego dostępu do najczęściej wykorzystywanych funkcji oraz odświeżonej szaty graficznej.
Bank postawił na technologię Responsive Web Design, która pozwala na automatyczne dostosowanie widoku strony do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana.
Nowy wygląd i funkcjonalność
Serwis pkobp.pl został opracowany zgodnie ze światowymi trendami w budowie funkcjonalnych witryn internetowych, ale również na podstawie doświadczeń użytkowników korzystających ze strony. Analiza ruchu w poszczególnych sekcjach strony pozwoliła na maksymalnie intuicyjne rozmieszczenie treści. Na stronie głównej wyeksponowano najczęściej wyszukiwane informacje, dzięki czemu klienci mogą szybko odnaleźć interesujące ich tematy, w tym m.in. kursy walut czy wyszukiwarkę bankomatów. Serwis internetowy pkobp.pl jest jednym z najważniejszych kanałów komunikacji z klientami. W obecnej formie staje się również atrakcyjnym kanałem sprzedaży produktów.
Witrynę zaprojektowano w technologii Responsive Web Design (RWD), która pozwala na automatyczne dostosowanie serwisu do ekranu monitora, niezależnie z jakiego urządzenia korzystają klienci. Oznacza to, że nie jest konieczne przesuwanie ekranu czy powiększanie niewidocznych fragmentów tekstu, by zobaczyć pełną zawartość serwisu na komputerze, tablecie czy smartfonie.
– Projektując serwis braliśmy pod uwagę dotychczasowe zachowania użytkowników, opinie i sugestie klientów oraz najnowsze trendy rynkowe w projektowaniu stron internetowych. Wdrożona nowa architektura informacji i skrócone ścieżki zakupowe prowadzą do szybszego wyszukiwania produktów i stron informacyjnych, które prezentowane są bezpośrednio na stronie głównej – co znacznie przyspiesza poruszanie się po całym serwisie. Zależało nam na zaprojektowaniu nowego układu strony, ale również czytelnej formy prezentacji informacji i ergonomii, dzięki czemu korzystanie z serwisu jest bardziej intuicyjne i wygodniejsze. Portal informacyjny to kolejny element odnowienia obecności PKO Banku Polskiego w kanałach cyfrowych, po nowym iPKO w październiku 2014 roku, IKO w 2015 roku i aplikacji Junior wdrożonej w czerwcu br. – podkreśla Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.
Kluczowe funkcje serwisu pkobp.pl:
automatyczne dopasowanie również do ekranu telefonu lub tabletu,
odświeżona szata graficzna zgodna z najnowszymi trendami,
skrócone ścieżki zakupowe i szybszy dostęp do najważniejszych informacji,
wyszukiwarka bankomatów w telefonie - wystarczy otworzyć stronę pkobp.pl w swoim telefonie, aby sprawdzić dostępne bankomaty w pobliżu,
intuicyjna porównywarka kont, dzięki której klienci mają szybki dostęp do najważniejszych funkcji w wyszukiwarce,
wygodna porównywarka kont ułatwiająca wybór danego produktu,
prostsze logowanie do serwisów transakcyjnych, dzięki czemu w szybki sposób można zalogować się bezpośrednio z głównej strony klikając „Zaloguj” i wybranie iPKO lub iPKO biznes. Przycisk „Pozostałe serwisy” pozwala wybrać inne serwisy, jak np. PKO Junior.
Serwis pkobp.pl w czołówce najlepszych
Strona internetowa pkobp.pl cieszy się rosnącą popularnością, z roku na rok wzrasta liczba użytkowników korzystających regularnie z witryny. Według badania Gemius/PBI przeprowadzonego w czerwcu br., PKO Bank Polski znalazł się w czołówce właścicieli witryn TOP 20, z których korzysta najwięcej internautów. Jak wynika z badania stronę PKO Banku Polskiego odwiedziło 6,25 mln polskich internautów (rozumianych jako realnych użytkowników), którzy wykonali 387,8 mln odsłon, co stanowi aż 24,5% całego zasięgu wśród internautów.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2016 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 639 mln zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 267,1 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".