Kapituła XI Kongresu Gospodarki Elektronicznej działająca przy Związku Banków Polskich wybrała PKO Bank Polski Partnerem Roku 2015. O zwycięstwie zdecydował udział Banku w rozwoju e-państwa i e-administracji.
Bank zwyciężył w konkursie Kongresu Gospodarki Elektronicznej
Został nagrodzony za udział w budowie programu „Polska Cyfrowa”
Kapituła XI Kongresu Gospodarki Elektronicznej działająca przy Związku Banków Polskich wybrała PKO Bank Polski Partnerem Roku 2015. O zwycięstwie zdecydowało zaangażowanie Banku na rzecz integracji sektora bankowego wokół gospodarki cyfrowej.
Wsparcie Banku dla innowacyjnych rozwiązań ułatwiających dostęp do ważnych usług i świadczeń poprawiających komfort codziennego życia milionom Polaków to wynik aktywnego udziału w budowie „cyfrowego państwa”. PKO Bank Polski współpracuje z innymi bankami i administracją rządową w programie „Rodzina 500 plus”, umożliwiając składnie wniosków poprzez serwisy bankowości elektronicznej iPKO i Inteligo. Dotychczas złożono już ponad 162 tys. formularzy, co stanowi około 30 proc. wszystkich wniosków złożonych elektronicznie. Ponadto 7,8 miliona klientów Banku może korzystać z Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS – zakładając profil z poziomu systemów transakcyjnych Banku.
Bank inicjuje i angażuje się w innowacyjne projekty integrujące środowisko branży finansowej, ułatwiające społeczeństwu dostęp do własnych środków i zarządzanie nimi. Przykładem jest m.in. standard płatności mobilnych BLIK, który powstał na bazie stworzonej przez PKO Bank Polski aplikacji IKO. Projekt „Od IKO do BLIKA” uznano za najlepszą innowację w płatnościach na świecie. Obecnie, BLIK swym zasięgiem obejmuje ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.
PKO Bank Polski to lider nowoczesnej bankowości. W ubiegłym roku rozpoczął prace nad pierwszym w polskiej bankowości kompleksowym rozwiązaniem wykorzystującym biometrię, dającym nowe możliwości weryfikacji danych klientów w różnych kanałach dostępu do bankowości. W tym roku, jako pierwszy bank w Europie, rozpoczął współpracę z firmą Microsoft w ramach programu Enterprise Customers Cyber Threat Intelligence Program (ECCTIP. PKO Bank Polski został nagrodzony w konkursie BIG DATA: Think Big CEE, w kategorii Rozwiązanie Roku, za podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i minimalizowanie zagrożeń, na które klienci mogą być narażeni w sieci.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2016 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 639 mln zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 267,1 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".