Bank zwycięzcą w konkursie Portfel „Wprost” 2016 w kategorii „Bank dla klienta indywidualnego”. Gwiazdą Bankowości w konkursie „Dziennika Gazety Prawnej” za najlepszą ofertę i nowoczesne produkty finansowe.
Bank zwycięzcą w konkursie Portfel „Wprost” 2016 w kategorii „Bank dla klienta indywidualnego”.
Gwiazdą Bankowości w konkursie „Dziennika Gazety Prawnej” za najlepszą ofertę i nowoczesne produkty finansowe.
W konkursie Portfel „Wprost” PKO Bank Polski został zwycięzcą jednej z głównych kategorii -„Bank dla klienta indywidualnego”. O pozycji lidera zdecydowała nowoczesna i przejrzysta oferta produktowa, dopasowana do potrzeb klientów. O sile Banku w sektorze świadczy także nagroda w kategorii struktura biznesu w konkursie „Dziennika Gazety Prawnej” Gwiazdy Bankowości. Bank osiągnął doskonały wynik wyróżniając się pod względem wartości udzielonych kredytów i złożonych depozytów.
PKO Bank Polski jest największym bankiem komercyjnym w Polsce, od lat utrzymującym wiodącą rolę w sektorze detalicznym i sukcesywnie wzmacniającym pozycję rynkową w segmencie korporacyjnym i inwestycyjnym. W 2015 roku kredyty udzielone klientom Banku wzrosły o 6,1 proc. do 190,4 mld zł, a wartość depozytów do 195,8 mld zł, tj. o 12,3 proc. Pozwoliło to na zachowanie wysokich udziałów w rynku kredytów i depozytów, odpowiednio na poziomie 17,8 proc. i 17,9 proc. Bank jest liderem polskiej bankowości pod względem liczby prowadzonych rachunków bieżących (6,643 mln), wydanych kart bankowych (7,6 mln) oraz udzielanych kredytów hipotecznych. Na koniec kwietnia br. zajmował pierwszą pozycję na rynku posiadając 34,5 proc. udział w sprzedaży kredytów mieszkaniowych dla osób prywatnych – wynika z danych Związku Banków Polskich.
Ponadto PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej. Blisko 1,7 mln klientów w I kwartale br. aktywnie korzystało z usług bankowych za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO. Do 600 tys. wzrosła liczba użytkowników tej aplikacji. Klienci najczęściej wykorzystują ją do sprawdzania salda i historii konta, dokonywania przelewów i doładowań telefonów na kartę. Niedawno Bank wprowadził też aplikację mobilną PKO Junior dla swoich najmłodszych klientów – poniżej 13. roku życia, korzystających z PKO Konta Dziecka i serwisu transakcyjnego PKO Junior.
Celem konkursu Portfel „Wprost” jest promocja instytucji finansowych oferujących najciekawsze, nowe na rynku, produkty i usługi finansowe oraz uhonorowanie liderów sektora. W ubiegłym roku Bank został nagrodzony za najlepszą ofertę private banking. Również, po raz kolejny Bank został nagodzony w rankingu „Gwiazdy Bankowości”, w którym spółki oceniane są na podstawie danych z ankiet i sprawozdań finansowych.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2016 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 639 mln zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 267,1 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".