Aplikacja IKO ma już 600 tys. użytkowników. Każda kolejna aktualizacja powoduje, że coraz większa liczba klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo chce korzystać ze swojego konta i produktów w telefonie.
Aplikacja mobilna IKO ma już 600 tys. użytkowników
Najczęściej klienci wykorzystują ją do sprawdzania salda i historii konta, dokonywania przelewów i doładowań telefonów na kartę
Prawie 1,7 mln klientów Banku Polskiego korzystało w I kwartale z bankowości za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO
– Tak liczna zwiększająca się systematycznie grupa klientów oznacza, że działamy skutecznie, a IKO jest bardzo dobrym produktem. Rosnącą liczbę użytkowników zawdzięczamy z pewnością zmianom interfejsu, uproszczeniu procesu aktywacji i dodawaniu nowych funkcji. Wszystkie te zmiany przekładają się również na zwiększanie poziomu zadowolenia użytkowników – mówi Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.
Bogactwo funkcji
IKO pojawiło się na rynku w marcu 2013 roku. Aplikacja podlegała kolejnym zmianom, zyskując w czerwcu 2015 roku nowe funkcje: doładowania telefonu na kartę, podgląd szczegółów zleceń stałych, kart (w tym spłata karty kredytowej) i kredytów, a także możliwość wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Na początku 2016 roku Bank udostępnił usługę mobilnych płatności zbliżeniowych telefonem, w kwietniu pojawiła się możliwość dokonywania natychmiastowych przelewów na numer telefonu dla osób korzystających z BLIKA w innych bankach, personalizacja pozwalająca na zarządzanie ekranem głównym oraz logowanie za pomocą Touch ID.
Od momentu wdrożenia IKO użytkownicy wykonali za pomocą telefonów ponad 8,2 mln operacji, z czego najczęściej wybierali przelew na numer rachunku. Stopniowo zwiększa się liczba osób korzystających z IKO w płatnościach internetowych – dziś to ponad 12 proc. wszystkich operacji.
Lider bankowości mobilnej
PKO Bank jest liderem usług na rynku bankowości mobilnej. Niemal 1,7 mln klientów Banku Polskiego korzystało aktywnie w I kwartale z bankowości za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO. Oznacza to, że przynajmniej raz w miesiącu logowali się do swojego banku z poziomu urządzenia mobilnego.
Niedawno Bank umożliwił najmłodszym swoim klientom, poniżej 13. roku życia, korzystającym z PKO Konto Dziecka i serwisu transakcyjnego PKO Junior dostęp do konta w postaci aplikacji mobilnej PKO Junior. Aplikacja jest nie tylko wygodna, ale również bezpieczna, dodatkowo wzbogacona o funkcje wspierające edukację finansową i rozwój przedsiębiorczej postawy dziecka. Nowoczesna i intuicyjna jest mobilnym odpowiednikiem serwisu PKO Junior.
W październiku ub. roku projekt przekształcenia IKO w BLIK - rynkowy standard płatności, uznany został za najlepszą innowację w płatnościach podczas prestiżowego międzynarodowego konkursu "Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services”. Jego organizatorem jest Efma - organizacja skupiająca ponad 3,3 tys. instytucji finansowych z ponad 130 krajów oraz Accenture, firma świadcząca usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2016 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 639 mln zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 267,1 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.
Aneta Styrnik-Chaber
Aneta Styrnik-Chaber
Oferta bankowości detalicznej, inwestycyjnej i dla firm
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".