PKO Bank Polski otrzymał statuetkę Lamparta 2016” w konkursie na najbardziej podziwianą kreację marki bankowej i ubezpieczeniowej. Jury wyróżniło odmłodzenie marki, konsekwencję i spójną stylistykę działań marketingowych Banku.
PKO Bank Polski na podium w konkursie Lamparty 2016 – za najbardziej podziwianą kreację marki wizerunku Banku
Nagrodę przyznano za odmłodzenie marki, konsekwencję i spójną stylistykę
Po raz kolejny doceniono przekaz marketingowy PKO Banku Polskiego
PKO Bank Polski kolejny raz zdobył laur Lamparta. Ideą, przyznawanej przez agencję badawczą TNS Polska nagrody jest wyróżnienie banków i towarzystw ubezpieczeniowych, które w ciągu danego roku najefektywniej kreowały wizerunek swojej marki. Laureaci wyłaniani są na podstawie badania przeprowadzanego przez TNS Polska wśród przedstawicieli branży bankowej i ubezpieczeniowej. W tegorocznym konkursie PKO Bank Polski zajął 3 miejsce. Nagrodę „Lamparta 2016” wręczano podczas XVI Konferencji Finansowej TNS Polska „6 szans na wzrost dla instytucji finansowych w Polsce”. W imieniu Banku odebrał ją Michał Kuczmierowski, dyrektor Departamentu Marketingu PKO Banku Polskiego.
W ubiegłym roku PKO Bank Polski zyskał uznanie branży finansowej za, m.in. pomysłową platformę komunikacyjną i atrakcyjny przekaz marketingowy dedykowany młodym klientom. Wcześniej, w 2013 roku Bank uhonorowano „Lampartem” za zmianę w postrzeganiu i pozycjonowaniu marki, innowacyjność, stałą i spójną kampanię medialną oraz atrakcyjną ofertę produktową. W 2012 roku branża doceniła dobrą reklamę i promocję marki PKO Banku Polskiego.
Działania marketingowe Banku mają realny wpływ na wzrost potencjału biznesowego i są doceniane przez rynek i regularnie nagradzane przez branżę. W tym roku Bank potrójnie triumfował w konkursie Kalendarzy Zoom Art 2016 – w kategoriach: kalendarz wieloplanszowy, najlepsza ilustracja i najlepsza fotografia. W ubiegłym zaś Bank otrzymał Grand Prix.
W 2015 roku Bank otrzymał także prestiżową nagrodę – srebrną statuetkę EFFIE w kategorii Business-To-Business za kampanię „Razem widzimy więcej” promującą bankowość korporacyjną PKO Banku Polskiego, zrealizowaną we współpracy z klientami Banku. Wcześniej otrzymał również – złotą i brązową statuetkę Effie oraz Grand Prix w kategorii Long term marketing excellence.
W poprzednim roku PKO Bank Polski zdobył także laury w prestiżowym Polskim Konkursie Reklamy: złoto i srebro za spot „Palec” oraz brąz – za „Nos”. Obie reklamy są elementami platformy komunikacji marketingowej Banku – „Organizm, czyli bank z życia wzięty”. Teraz zainteresowanie rynku i branży budzi kolejna jej odsłona – kampania „Od juniora do seniora”, promująca rodzinny charakter oferty PKO Banku Polskiego.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2015 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 2,61 mld zł, a wartość sumy bilansowej sięgnęła 266,9 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".