2016.02.08
Jednym z priorytetów PKO Banku Polskiego jest stałe podnoszenie jakości aktywów i spadek kosztu ryzyka. Bank zrealizował cel strategiczny obniżenia kosztu ryzyka uzyskując w ostatnich kwartałach najniższy koszt od czasu kryzysu finansowego (0,8 p.p.) Stała poprawa jakości aktywów widoczna jest w większości segmentów kredytów detalicznych i korporacyjnych, a szczególnie w niskim koszcie ryzyka złotowych i walutowych kredytów hipotecznych.
PKO Bank Polski wdrożył nowy, scentralizowany proces zarządzania monitoringiem, restrukturyzacją i windykacją trudnych kredytów detalicznych, zgodny z najlepszymi europejskimi standardami.
Utworzone w Gdyni Biuro Monitoringu, Restrukturyzacji i Windykacji jest nowym centrum kompetencyjnym Banku, które docelowo zatrudni ponad 400 specjalistów.
Nowy model zarządzania trudnymi kredytami stanowi istotny element strategii PKO Banku Polskiego, która przyczyniła się do poprawy jakości aktywów Banku oraz spadku ryzyka do poziomu najniższego od 8 lat - blisko 0,8 p.p.
dostosowanie godzin pracy do oczekiwań klientów (mogą kontaktować się z Bankiem w ciągu tygodnia w godz. 9.00 - 21.00, a w soboty od 9.00 do 19.00), wymaga to pracy zmianowej, której organizacja w dużym ośrodku centralnym jest dużo łatwiejsza,
wysoka specjalizacja – poprawiająca jakość kontaktu z klientami i zdolność do rozwiązywania problemów, zwiększająca efektywność wykonywanej pracy oraz eliminująca błędy wynikające z rozproszenia procesów,
utworzenie jednego punktu obsługi dokumentacji i spadek liczby nadużyć,
automatyzacja czynności administracyjnych,
spłaszczenie struktury organizacyjnej i poprawa komunikacji skierowanej do klientów, jak i wewnątrz organizacji.
odprawy,
świadczenia dla pracowników znajdujących się w okresie przedemerytalnym,
pomoc w uzyskaniu zatrudnienia u kontrahentów PKO Banku Polskiego,
pomoc w założeniu placówki agencyjnej PKO Banku Polskiego.