Niemal 3 tysiące osób poleciło swoim znajomym w 2015 roku konta PKO Banku Polskiego w ramach programu Mam PKO i Mam Inteligo. Pierwszy raz tę formułę promocji zastosowano w banku w 2012 roku w ramach marki Inteligo.
Promocje typu MGM (czyli member-gets-member) polega na nagradzaniu klientów za polecanie produktów firmy nowym osobom. Za skuteczną rekomendację można zarobić pieniądze lub otrzymać nagrody rzeczowe.
Program prowadzony jest w banku już od 4 lat, w tym roku po raz pierwszy objął nie tylko osoby posiadające rachunki Inteligo, lecz również klientów PKO Banku Polskiego. Zasada jest prosta – pełnoletni klient rejestruje się w programie i od tej pory każde konto otwarte przez nowego klienta (lub w przypadku PKO – pakiet biznesowy) z użyciem numeru telefonu osoby polecającej liczy się do jego wyniku. Do otrzymania nagrody wystarczy już tylko, aby nowa osoba spełniła warunki programu (w ostatnich edycjach są to określone płatności wykonane kartą oraz IKO, a w przypadku kont firmowych również wykonanie przelewu do ZUS).
Osoba polecająca może otrzymać 50 zł za każde konto otwarte z jej rekomendacji, nowy klient – 100 zł. Dodatkowo przyznawane są nagrody specjalne najskuteczniejszych ambasadorów banku – w Mam Inteligo odpowiednio 3000 zł, 2000 zł i 1000 zł, a w Mam PKO – 1000 zł, 600 zł i 300 zł.
Rekordziści mają na swoim koncie nawet kilkadziesiąt rachunków otwartych z ich polecenia.
Program poleceń jest jednocześnie efektywny kosztowo i korzystny pod względem wizerunkowym – nagroda finansowa zachęca klientów do dzielenia się ze znajomymi i rodziną pozytywnymi opiniami o naszych usługach. Niemal 3000 zarejestrowanych w nim aktualnie osób przyciągnęło do banku ponad 3000 nowych klientów. Jednocześnie koszty prowadzenia MGM są stosunkowo niskie w porównaniu z innymi formami promocji. Wyniki, które uzyskaliśmy w tym roku potwierdzają, że inwestycja w lojalność aktualnych klientów się opłaca. Są oni najlepszymi ambasadorami marki. – mówi Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO Banku Polskiego.
Do tej pory odbyło się 9 edycji programu Mam Inteligo (obecnie trwa 10-ta) i 3 edycje Mam PKO. W 2015 roku było w nich zarejestrowanych niemal 3000 klientów, z których polecenia otwarto koło 3200 kont.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2014 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 3,25 mld zł, a po I półroczu 2015 r. wartość sumy bilansowej sięgnęła 255,5 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".