PKO Bank Polski najcenniejszą marką finansową w rankingu „Rzeczpospolitej”
2015.12.01
Bank obronił pozycję z ubiegłego roku zajmując pierwsze miejsce wśród firm finansowych w rankingu polskich marek. Trzecie miejsce uzyskał w ogólnej klasyfikacji. Brand lidera sektora bankowego został wyceniony na 3,6 mld złotych.
PKO Bank Polski od 2006 roku, od pierwszej edycji rankingu „Rzeczpospolitej” uwzględniającego firmy z branży finansowej, jest najcenniejszą i najmocniejszą marką w kraju. Od tego czasu jego wartość potroiła się i wzrosła o 2,4 mld złotych. Tak jak w ubiegłym roku rankingowi najcenniejszych polskich marek towarzyszył konkurs „Młoda Marka Sukcesu”, którego celem jest promocja firm, które w ciągu ostatnich lat zbudowały i rozwinęły rodzime brandy.
O wyborze zwycięzcy zdecydowała Rada Polskich Marek w skład, której weszli m.in.: Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, Witold Jaworski, członek Zarządu PZU, Dariusz Sapiński, prezes Zarządu, Grupy Mlekovita.
Podobnie, jak w poprzedniej edycji PKO Bank Polski był partnerem głównym konkursu Młoda Marka Sukcesu i fundatorem nagrody głównej w wysokości 400 tys. złotych, przeznaczonej na kampanię reklamową. Tytuł ten przyznano brandowi „Kurczak Zagrodowy” należącemu do Grupy Drosed. Istniejące od kilku lat przedsiębiorstwo, systematycznie pracowało nad produktami i konsekwentnie budowało wizerunek, który z czasem przełożył się na wzrost wartości marki.
Każdy potrafi zawierać transakcje handlowe, ale trzeba geniuszu, wiary i wytrwałości, by stworzyć markę – mawiał „ojciec reklamy” Ogilvy David. I to właśnie udaje się laureatom konkursu Młoda Marka Sukcesu. Proces budowania silnej marki jest trudny i skomplikowany, ale gdy się powiedzie, przynosi korzyści nie tylko inwestorom, ale całej gospodarce. W efekcie powstają nowoczesne organizacje, innowacyjne produkty i usługi, tworzą się przewagi konkurencyjne, a polskie firmy odważnie wchodzą na rynek międzynarodowy. Zaangażowanie PKO Banku Polskiego w promocję młodych polskich marek jest wyrazem wiary w potencjał krajowego kapitału i rodzimych przedsiębiorców. Ich pomysłowość, wiedza i determinacja są imponujące. Tego dowodem są sukcesy firm, które w ciągu ostatnich lat zyskały laur Młodej Marki Sukcesu – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
W Rankingu Najcenniejszych Marek biorą udział tylko te marki, które powstały w Polsce, bez względu na kraj pochodzenia jej obecnego właściciela. Do sporządzenia rankingu wykorzystuje się tzw. metodę opłat licencyjnych (relief from royalty), która opiera się na określeniu hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik brandu, gdyby korzystał z niego na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2014 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 3,25 mld zł, a po I półroczu 2015 r. wartość sumy bilansowej sięgnęła 255,5 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,5%) oraz depozytów (16,8%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Bank zwyciężył także w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma, gdzie za najlepszą światową innowację w płatnościach został uznany projekt przekształcenia mobilnej aplikacji IKO w rynkowy standard płatności BLIK.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".