PKO Bank Polski zaprasza maratończyków do Poznania
2015.10.05
PKO Bank Polski został sponsorem tytularnym jednej z największych imprez biegowych w Polsce, która odbędzie się w niedzielę 11 października. Wystartuj w 16. PKO Poznań Maratonie i przyłącz się do akcji charytatywnej „biegnę dla Mai i Lilki”.
PKO Bank Polski wspiera największe wydarzenia biegowe w całej Polsce, w tym PKO Wrocław Maraton, PKO Silesia Marathon, cykle PKO Rzeszów Biega czy Warszawska Triada Biegowa. W tym roku Bank zorganizował także po raz pierwszy ogólnopolską sztafetę charytatywną w 12 miastach – PKO Bieg Charytatywny. W Poznaniu 64 drużyny pobiegły 19 września na Stadionie Olimpii. Dzięki zaangażowaniu zawodników Fundacja PKO Banku Polskiego przekazała ponad 600 tys. zł na posiłki dla najbardziej potrzebujących dzieci w Polsce.
W 2015 roku Bank został sponsorem dwóch biegów w Poznaniu. Pierwszy z nich – 8. Półmaraton Poznań – odbył się 12 kwietnia i wzięło w nim udział ponad 8 tys. osób. Aż 4611 zawodników pobiegło wtedy na rzecz 26-letniej Ani, która od urodzenia choruje na przepuklinę oponowo-rdzeniową. W trakcie 16. PKO Poznań Maratonu będzie można przyłączyć się do akcji dla Mai i Lilki. W zawodach pobiegną również pracownicy Banku z ogólnopolskiej sekcji biegowej liczącej już blisko 400 osób.
- PKO Bank Polski już po raz szósty wspiera Poznań Maraton. Warto pobiec z nami w stolicy Wielkopolski nie tylko dla dobrego wyniku i własnej satysfakcji, ale także aby wziąć udział w akcji „biegnę dla Mai i Lilki” i tym samym komuś pomóc. Trzymam kciuki za maratończyków i zachęcam do kibicowania – mówi Tomasz Frąckowiak, Dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego w Poznaniu.
W trakcie zawodów będzie można pomóc chorym na serce dziewczynkom. Lilia urodziła się w tym roku w lutym, a Maja w marcu. Obydwie wymagają pilnych operacji, na które zbierane są środki. Dziewczynki są podopiecznymi Fundacji Cor Infantis. Zaangażowanie uczestników biegu w Poznaniu zostanie przeliczone na pomoc finansową – Fundacja PKO Banku Polskiego przekaże darowiznę na rzecz dziewczynek. Kartki „biegnę dla Mai i Lilki” będą do odebrania u na stoisku PKO Banku Polskiego na terenie Targów Poznań Sport Fair (MTP hala nr 3) w dniach 9-10 października w godzinach pracy biura. W dniu biegu stoisko PKO Banku Polskiego będzie zlokalizowane na Placu Marka w pobliżu mety (teren MTP).
Podczas wszystkich sponsorowanych przez Bank wydarzeń prowadzone są akcje „biegnę dla…” na rzecz osób potrzebujących wsparcia w ratowaniu życia lub zdrowia. Od 2013 r. Bank zorganizował 131 charytatywnych akcji biegowych, w których uczestniczyło ok. 47 tys. osób. Dzięki ich zaangażowaniu Fundacja PKO Banku Polskiego przekazała beneficjentom ponad 1,92 mln zł. W 2015 r. odbyły się już 44 takie akcje, a Fundacja wypłaciła darowiznę w wysokości ok. 680 tys. zł dla osób potrzebujących wsparcia, zarówno dzieci, jak i dorosłych.
Poznań Maraton im. Macieja Frankiewicza to odbywający się od ponad 10 lat bieg uliczny na dystansie 42,195 km. W 2014 r. ukończyło go 6 326 osób. Uczestników wspierają zawsze tłumy kibiców oraz kilkadziesiąt zespołów muzycznych dopingujących na całej trasie maratonu. Tegoroczna rywalizacja rozpocznie się 11 października o godz. 9.00. Miasteczko maratońskie powstanie na Międzynarodowych Targach Poznańskich, start będzie się tuż obok nich, na ul. Grunwaldzkiej, a meta na Placu Marka na MTP.
Więcej o programie „PKO Biegajmy razem” łączącym popularyzację zdrowego stylu życia z ideą dobroczynności, można przeczytać na stronach:
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2014 r. według danych skonsolidowanych jego zysk netto wyniósł 3,25 mld zł, a po I półroczu 2015 r. wartość sumy bilansowej sięgnęła 255,5 mld zł. W sumie w ciągu ostatnich 5 lat aktywa Grupy Kapitałowej PKO zwiększyły się o 100 mld zł – zarówno w wyniku rozwoju organicznego, jak i fuzji z Nordea Bank Polska ocenianej jako jedna z najlepiej przeprowadzonych na rynku. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najwyżej spozycjonowaną krajową spółką w najnowszej edycji rankingu Forbes Global 2000 obejmującym największe giełdowe firmy na świecie. Jest też najbardziej wartościową marką na krajowym rynku finansowym, wycenianą przez dziennik Rzeczpospolita na 3,6 mld zł. Bank dysponuje najszerszą na rynku i wielokrotnie nagradzaną ofertą usług oraz jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały rynkowe na rynku kredytów (17,8%) oraz depozytów (17,5%). Jest liderem w zakresie obsługi sektora samorządowego – jego udział w finansowaniu samorządów kredytami wynosi 20%, a udział w segmencie obligacji komunalnych przekracza 40%. Dzięki stałemu poprawianiu jakości obsługi, Bank cyklicznie zwycięża w badaniu infolinii bankowych przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. W 2014 roku PKO Bank Polski został uhonorowany przez należący do Financial Times miesięcznik The Banker nagrodą „Bank of the Year in Poland”.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".