Decyzje Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PKO Banku Polskiego
2015.06.25
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy przyjęło rekomendację Zarządu Banku dotyczącą podziału zysku wypracowanego w 2014 roku, a także powzięło uchwały dotyczące zmian w składzie Rady Nadzorczej i zmian w statucie Banku.
Decyzją WZA nie zostanie wypłacona dywidenda z zysku wypracowanego w 2014 roku. Walne Zgromadzenie Banku, postanowiło dokonać podziału zysku Banku za rok obrotowy 2014 oraz niepodzielonego zysku z lat ubiegłych, przeznaczając zysk zgodnie z rekomendacją Zarządu Banku na kapitały zapasowy i rezerwowy oraz pozostawiając kwotę niepodzieloną w wysokości 1,25 mld złotych. Przyjęta uchwała jest zgodna z zaleceniem Komisji Nadzoru Finansowego zachowania przez PKO Bank Polski całego wypracowanego zysku do momentu ustalenia przez organ nadzoru wysokości ewentualnego dodatkowego wymogu kapitałowego dla Banku.
W trakcie WZA przyjęte zostały sprawozdania finansowe Banku i Grupy Kapitałowej, a także udzielone zostało absolutorium członkom Zarządu oraz Rady Nadzorczej PKO Banku Polskiego i Nordea Bank Polska jako banku przejętego.
Zmianie uległ skład Rady Nadzorczej PKO Banku Polskiego. Z jej składu odwołano Jarosława Klimonta. Natomiast Tomasz Zganiacz złożył rezygnację. Na ich miejsce akcjonariusze powołali Małgorzatę Dec-Kruczkowską oraz Krzysztofa Kiliana. Funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej pełnił będzie Mirosław Czekaj.
WZA zdecydowało także o przyjęciu „Zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych” i odpowiadających im zmian w Statucie PKO Banku Polskiego oraz w Regulaminie Rady Nadzorczej.
W 2014 r. Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego wypracowała zysk na poziomie 3,25 mld zł. Jako jedyna z największych grup bankowych w Polsce, poprawiła tym samym wynik w stosunku do roku 2013. Jednym z głównych wyzwań PKO Banku Polskiego w 2014 roku było sfinalizowanie zakupu spółek Nordea i zakończenie połączenia prawnego przejętego Nordea Bank Polska. Na koniec 2014 roku liczba klientów detalicznych wzrosła do 8,9 mln, a korporacyjnych osiągnęła 14,1 tys. Na tle głównych konkurentów Grupa PKO wyróżniała się także wysoką efektywnością, znacząco poprawiając jakość portfela kredytowego widoczną w spadku kosztów ryzyka do 96 pb z poziomu 131 pb na koniec 2013 r.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto w I kwartale 2015 roku wyniósł 647 mln zł. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznaną przez miesięcznik „The Banker” należący do „Financial Times”. PKO Bank Polski zajął pierwsze miejsce w rankingu Najlepszy Bank dla Firm miesięcznika „Forbes”, uzyskując sześć gwiazdek w ogólnej klasyfikacji. Bank uplasował się także w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz siódmy zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Bank kolejny rok z rzędu zwyciężył w rankingu 50 największych banków w Polsce miesięcznika finansowego „Bank”. W tegorocznej edycji rankingu zwyciężył w kategorii Banki finansujące nieruchomości, a wśród banków oferujących kredyty konsumenckie Consumer finance zajął 3. miejsce. W XII edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013 „Gazety Bankowej” PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w kategorii Bankowość elektroniczna i e-finanse, którą kapituła konkursu przyznała PKO Bankowi Polskiemu za wdrożenie aplikacji IKO. Bank wygrał również w kategorii Systemy back office za wdrożenie Centrum Innowacji. O tytuł Lidera walczyło kilkanaście instytucji finansowych, przede wszystkim z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Kapituła Konkursu VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej nagrodziła PKO Junior w kategorii Projekt Roku. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2014 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,6 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategoriach Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju. PKO Bank Polski jest także laureatem plebiscytu Złoty Bankier 2013 w kategorii Najlepszy kredyt hipoteczny i Innowacja Finansowa za aplikację IKO.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".