Złoto i srebro za „Palec” oraz brąz za „Nos” – przyznano laury dla telewizyjnych spotów reklamowych PKO Banku Polskiego w tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy. Ponadto nagrodzono karty z kalendarza Banku na 2015 roku.
„W jednym palcu” czyli spot promujący aplikację mobilną IKO otrzymał złoto za scenografię oraz srebro w kategorii Media/Wideo w prestiżowym Polskim Konkursie Reklamy. Scenografię reklamy kredytu hipotecznego zatytułowanej „W nosie” nagrodzono brązowym laurem. Oba są elementami trwającej od ponad roku platformy komunikacji marketingowej PKO Banku Polskiego „Organizm, czyli bank z życia” pokazujący, jak zachowują się organizmy klientów. Dla przykładu w reklamie, promującej pożyczkę gotówkową Mini Ratka, „występowały dobre myśli” czy „endorfiny reklamujące płatności zbliżeniowe”. Najnowszy spot reklamujący Konto za Zero, rozgrywa się w kręgosłupie.
To nie jedyne nagrody dla PKO Banku Polskiego w Polskim Konkursie Reklamy. Srebrne barwy w kategorii Fotografia/Reklama otrzymała karta Kalendarza Banku na 2015 rok – „Galeria Korona w Kielcach” a nominowano pięć innych ilustracji.
Kalendarz planszowy PKO Banku Polskiego prezentuje dwie linie: fotograficzną i rysunkową. Pierwsza – „Razem widzimy więcej”, przedstawia wybrane inwestycje klientów korporacyjnych współpracujących z Bankiem. Autorem zdjęć jest Kacper Kowalski, zdobywca nagrody World Press Photo. Oprócz nagrodzonej karty fotograficznej, jury nominowało także zdjęcia Koksowni „Przyjaźń” w Dąbrowie Górniczej oraz Elektrowni Enea w Kozienicach.
Druga linia – „Mecenas cyfryzacji klasyki polskiego kina” powstała we współpracy z ilustratorem Michałem Dziekanem. Autor, wykorzystując scenerię znanych dzieł filmowych, opowiedział historię cyfrowej rekonstrukcji dzieł polskiego kina, w którą zaangażowany jest Bank. Spośród wszystkich kart rysunkowych, konkursowe jury nominowało ilustracje do filmów: „Brunet wieczorową porą”, „Miś”, „Poszukiwany, poszukiwana”. Zobacz wszystkie karty kalendarza.
W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR agencją roku (po raz drugi) została DDB & tribal, autor nagrodzonych spotów i projektu kalendarza.
Działania marketingowe Banku mają realny wpływ na wzrost potencjału biznesowego i są doceniane przez rynek. W 2014 r. spot reklamowy przejrzystej karty kredytowej PKO Visa „Kamień z serca” zwyciężył w konkursie na „Najlepszą reklamę produktu kartowego wyemitowaną w polskich mediach”. Bank otrzymał – złotą i brązową statuetkę Effie oraz Grand Prix w kategorii Long term marketing excellence.
W tym roku jury I edycji Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Kalendarzy Zoom Art Grand Prix przyznało aż trzy nagrody kalendarzowi PKO Banku Polskiego. Wcześniej, kalendarze Banku promujące jego działalność sponsoringową i edukacyjną były nagradzane w konkursie VIDICAL.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto w I kwartale 2015 roku wyniósł 647 mln zł. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznaną przez miesięcznik „The Banker” należący do „Financial Times”. PKO Bank Polski zajął pierwsze miejsce w rankingu Najlepszy Bank dla Firm miesięcznika „Forbes”, uzyskując sześć gwiazdek w ogólnej klasyfikacji. Bank uplasował się także w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz siódmy zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Bank kolejny rok z rzędu zwyciężył w rankingu 50 największych banków w Polsce miesięcznika finansowego „Bank”. W tegorocznej edycji rankingu zwyciężył w kategorii Banki finansujące nieruchomości, a wśród banków oferujących kredyty konsumenckie Consumer finance zajął 3. miejsce. W XII edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013 „Gazety Bankowej” PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w kategorii Bankowość elektroniczna i e-finanse, którą kapituła konkursu przyznała PKO Bankowi Polskiemu za wdrożenie aplikacji IKO. Bank wygrał również w kategorii Systemy back office za wdrożenie Centrum Innowacji. O tytuł Lidera walczyło kilkanaście instytucji finansowych, przede wszystkim z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Kapituła Konkursu VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej nagrodziła PKO Junior w kategorii Projekt Roku. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2014 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,6 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategoriach Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju. PKO Bank Polski jest także laureatem plebiscytu Złoty Bankier 2013 w kategorii Najlepszy kredyt hipoteczny i Innowacja Finansowa za aplikację IKO.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".