Tomasz Marszałł na liście 50 najbardziej wpływowych managerów z Europy
2014.03.06
Dyrektor Marketingu w PKO Banku Polskim znalazł się w zestawieniu „Top 50 Marketingowców Europy”, przygotowanym przez wydawnictwo „The Internationalist”.
Podczas tworzenia listy „Top 50 Marketingowców Europy”, pod uwagę brani byli managerowie uważani za najlepszych w danym regionie, mający realny wpływ na wzrost potencjału biznesowego tego obszaru oraz wykazujący się nieszablonowym myśleniem, innowacyjnymi realizacjami kampanii, a także generujący dobre wyniki. Wśród tej wyróżnionej grupy znalazł się Dyrektor Marketingu w PKO Banku Polskim.
Tomasz Marszałł pełni tę funkcję od 2010 roku. Podjął wyzwanie odświeżenia wizerunku największego polskiego banku. Jest zdobywcą Grand Prix i tytułu „Dyrektora Marketingu 2011 roku”. Jego kampanię repozycjonującą markę PKO Banku Polskiego, z udziałem Szymona Majewskiego, nagrodzono Srebrnym Effie 2012. W tym samym roku została przyznana nagroda Golden Arrow za re-launch marki i za kampanię „Konta za Zero“. Działania na rzecz rewitalizacji marki PKO Banku Polskiego znalazły ponadto uznanie w postaci nagrody Lampart 2012 i 2013 – najbardziej podziwianej przez bankowców kreacji marki bankowej.
Przed przejściem do PKO Banku Polskiego Tomasz Marszałł zarządzał ofertą produktową Allianz Banku. Był dyrektorem marketingu W. Kruk i grupy Vistula. Wcześniej tworzył wizerunek firmy z Grupy UniCredit – Xelion Doradcy Finansowi. Był także odpowiedzialny za marketing Pionu Bankowości Indywidualnej Banku PEKAO SA. Zdobył wtedy m.in. Srebrne Effie 2003 za kampanię reklamową Obligacji Banku PEKAO „Sharon” i pierwszy w Polsce Webstar za serwis internetowy Xelion.
Jest absolwentem Wydziału Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Warszawskim. Jego pasja to nurkowanie – zdobył większość uprawnień nurkowych w kluczowych federacjach. Poza tym lubi fotografię, głównie w Afryce, oraz dobrą muzykę. Prowadzi wykłady na największych uczelniach w Polsce (m.in. Uniwersytecie Warszawskim, KUL-u) oraz na krajowych i międzynarodowych konferencjach (m.in. Mediarun Festival 2013, CMO Summit 2013). Zasiadał w składzie jury Changing the Face 2013 Rotunda Warsaw.
O zestawieniu „The Internationalist”
„The Internationalist” działa na rynku wydawniczym od ponad 9 lat. Jest rodzajem platformy łączącej ekspertów i profesjonalistów związanych z międzynarodowym rynkiem reklamy i marketingu. Wydawnictwo organizuje konferencje, spotkania i zbiera najlepsze międzynarodowe praktyki z branży. Dzięki tej formie wymiany wiedzy wspiera realizację wyzwań i celów biznesowych stawianych marketingowcom, podczas budowania marek i realizacji kampanii.
„The Internationalist” od blisko 5 lat, co roku przygotowuje listę liderów z obszaru marketingu z różnych regionów świata. Do tej pory opublikowano m.in.: listę 50 i 100 najbardziej wpływowych managerów z Ameryki Łacińskiej oraz listę 50 i 100 najbardziej wpływowych managerów z Azji. Natomiast zestawienie „Top 50 Marketingowców Europy” opublikowano po raz pierwszy. Plebiscyt, oprócz oczywistego celu wyróżnienia europejskich managerów marketingu, jest częścią wielkiego projektu „The Internationalist 1000” – który będzie skupiał laureatów list z całego świata.
*** PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku po III kwartałach 2013 roku wyniósł 2,29 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz piąty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2013 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,7 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".