Rzecznik Klienta w PKO Banku Polskim już w styczniu
2013.12.20
Jako jeden z nielicznych w polskim sektorze bankowym, PKO Bank Polski zdecydował o powołaniu stanowiska Rzecznika Klientów. Od 1 stycznia 2014 roku będzie do dyspozycji klientów.
Satysfakcja klientów i budowanie z nimi długofalowych relacji to jeden z najważniejszych celów Banku. Jego realizacji służy zarówno doskonalenie oferty produktowej, jak i ciągła poprawa jakości świadczonych usług. Aby usprawnić proces zmian w tych obszarach, które dotąd nie spełniają oczekiwań, Bank powołał instytucję Rzecznika Klientów. Jego główne zadanie to rozpatrywanie wniosków klientów niezadowolonych ze sposobu załatwienia ich reklamacji i skarg przez Bank.
– Opinie naszych klientów stanowią dla nas bardzo cenne źródło informacji. Dzięki niemu z każdym dniem stajemy się lepszym bankiem. Wszystkie sprawy rozpatrzymy z największą starannością, wnikliwie i w możliwie najkrótszym terminie – mówi Monika Poncyliusz, Rzecznik Klienta PKO Banku Polskiego.
Rzecznik będzie starał się przede wszystkim ułatwić klientom kontakt z Bankiem oraz rozpatrywał odwołania od przekazanych odpowiedzi na skargi i wnioski, udzielonych przez inne jednostki organizacyjne. Do pomocy ma biuro, do którego zadań należy m.in. przygotowywanie, na podstawie rozpatrywanych zgłoszeń, propozycji modyfikacji oferty produktowej i usprawnień w funkcjonowaniu Banku.
Aby uzyskać pomoc Rzecznika, konieczne będzie przesłanie w formie pisemnej odwołania od decyzji ze wskazaniem okoliczności sprawy i oczekiwanego od Banku rozwiązania. Korespondencję będzie można kierować pod adres e-mail oraz pocztą tradycyjną. Uruchomiona zostanie również specjalna zakładka na stronie internetowej Banku, gdzie klienci znajdą wszystkie niezbędne informacje.
Jak dotychczas, w pierwszej kolejności klienci Banku powinni zgłaszać reklamacje i skargi w formie pisemnej – osobiście w oddziałach, faksem, drogą pocztową lub elektroniczną oraz ustnie w rozmowie bezpośredniej lub telefonicznej z pracownikiem Banku, jak również poprzez formularz w serwisie bankowości elektronicznej iPKO lub iPKO Biznes. Więcej na stronie http://www.pkobp.pl/bip/zglaszanie-reklamacji/
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku po III kwartałach 2013 roku wyniósł 2,29 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz piąty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2013 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,7 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
Aneta Styrnik-Chaber
Aneta Styrnik-Chaber
Oferta bankowości detalicznej, inwestycyjnej i dla firm
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".