PKO Bank Polski kolejny raz z rzędu najcenniejszą marką według "Rzeczpospolitej"
2013.12.17
Bank obronił pozycję z ubiegłego roku i zajął I miejsce wśród firm finansowych oraz II w ogólnej klasyfikacji rankingu polskich marek. Brand lidera sektora bankowego został wyceniony na 3,7 mld złotych.
W tegorocznym rankingu łączna wartość 330 najcenniejszych polskich marek wzrosła prawie do 60 miliardów złotych. PKO Bank Polski od 2006 roku i pierwszej edycji rankingu uwzględniającej firmy z branży finansowej jest najcenniejszą i najmocniejszą marką. Od tego czasu jego wartość potroiła się i wzrosła o 2,5 mld złotych.
- Pozycja lidera w rankingu wyraźnie pokazuje, że przyjęta przez nas strategia rozwoju przynosi efekty. Dzięki wprowadzanym konsekwentnie od kilku lat zmianom udało nam się m.in. unowocześnić ofertę i podnieść standard świadczonych usług. Naszym celem była też zmiana postrzegania marki PKO w kierunku nowoczesności i innowacyjności. Potwierdzeniem tego jest wdrażanie nowatorskich pomysłów i inwestycje w nowe technologie - mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Tak jak w ubiegłym roku rankingowi najcenniejszych polskich marek towarzyszył konkurs „Młoda Marka Sukcesu”, którego celem jest promocja firm, które w ciągu ostatnich lat zbudowały i rozwinęły rodzime brandy. O wyborze zwycięzcy zdecydowała Rada Polskich Marek w składzie: Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, Andrzej Klesyk, prezes PZU, Jolanta Wiśniewska, wiceprezes Polskiego Radia, Marek Podstawa, członek zarządu PKN Orlen oraz Beata Mońka, prezes Gremi Business Communication.
Podobnie jak w poprzedniej edycji PKO Bank Polski był partnerem głównym konkursu i fundatorem nagrody głównej w wysokości 400 tys. złotych, przeznaczonej na kampanię reklamową dla najlepszej Młodej Marki Sukcesu. Tytuł ten przyznano firmie Fibaro dostarczającej bezprzewodowy system tzw. inteligencji budynków. Nagrodę z rąk Zbigniewa Jagiełło odebrała Joanna Ossowska, dyrektor marketingu w Fibaro Group.
- Doskonalenie technologii i innowacyjność to jeden z filarów naszej strategii, dlatego cieszę się, że tegoroczny tytuł Młodej Marki Sukcesu zdobyła firma, która odważnie i z ogromną wyobraźnią, ale przede wszystkim z sukcesem wdraża nowoczesne rozwiązania z zakresu inteligentnego budownictwa. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że w tym roku do konkursu zgłoszono rekordową liczbę 27 marek - przedsiębiorstw z ogromnym potencjałem, dzięki którym był i jest możliwy dynamiczny wzrost polskiej gospodarki. Wspieramy i promujemy młode firmy, ponieważ jesteśmy przekonani, że dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże im w rozwijaniu działalności, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów – powiedział Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
W Rankingu Najcenniejszych Marek biorą udział tylko te marki, które powstały w Polsce, bez względu na kraj pochodzenia jej obecnego właściciela. Do sporządzenia rankingu wykorzystuje się tzw. metodę opłat licencyjnych (relief from royalty), która opiera się na określeniu hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik brandu, gdyby korzystał z niego na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku po III kwartałach 2013 roku wyniósł 2,29 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz czwarty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".