Sukces Centrum Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego
2013.11.26
W ciągu dwóch lat od uruchomienia Centrum Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego wartość aktywów najzamożniejszych klientów zarządzanych przez CBP osiągnęła poziom blisko 5 miliardów złotych.
Centrum Bankowości Prywatnej obsługuje klientów dysponujących aktywami finansowymi w wysokości co najmniej 1 miliona złotych. W ramach oferty najzamożniejsi klienci Banku mogą liczyć między innymi na doradztwo finansowe świadczone przez profesjonalnie przygotowany zespół doradców, obsługę w zapewniających dyskretną atmosferę oraz prestiż biurach bankowości prywatnej lub w miejscu dowolnie wskazanym przez klienta, oraz specjalną ofertę produktową. Pierwsze biuro bankowości prywatnej powstało w Warszawie w 2011 roku. W ciągu dwóch lat PKO Bank Polski uruchomił kolejne cztery biura zlokalizowane w Gdańsku, Krakowie, Katowicach i Poznaniu. Jeszcze w grudniu działalność rozpocznie biuro we Wrocławiu, a w następnej kolejności planowana jest druga placówka w stolicy.
- Na całym świecie w sektorze bankowym obserwujemy ogromny postęp w rozwoju usług dla segmentu najzamożniejszych klientów. Doświadczenie naszych doradców, najwyższa jakość oraz model obsługi zapewniające pomoc w stabilnym zarządzaniu finansami klientów są elementami stanowiącymi o naszej przewadze konkurencyjnej. Wyznaczamy nowe standardy na rynku polskim i spełniamy oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów poprzez bogatą ofertę produktów finansowych i spersonalizowaną, szybką i wygodną obsługę. Dzięki temu PKO Bank Polski stał się liderem polskiej bankowości prywatnej w zakresie wzrostu liczby klientów i dynamiki wartości zarządzanych aktywów – podkreśla Adrian Adamowicz, dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej.
W ramach produktów dla najzamożniejszych klientów, Bank oferuje między innymi usługę asset management realizowaną przez PKO TFI. Usługa zarządzania aktywami jest adresowana do klientów dysponujących środkami w wysokości od 1 mln zł dla strategii standardowych i od 5 mln zł dla portfeli indywidualnych. Dedykowana jest klientom, którzy poszukują indywidualnych rozwiązań i chcą powierzyć całość lub część środków pieniężnych licencjonowanym doradcom inwestycyjnym.
Bank w ramach bankowości prywatnej cyklicznie przygotowuje także ofertę inwestycji alternatywnych. W marcu 2013 roku rozpoczęła się sprzedaż złota inwestycyjnego Mennicy Polskiej. W sprzedaży znajdują się złote sztabki najczystszej próby Au 999,9 (od 250 do 1000 gramów). Ponadto, wspólnie z firmą Qualia Development, Bank przygotował program inwestycji w pierwsze w Polsce condo hotele działające pod marką globalnej sieci Louvre Hotels Group. Inwestycja ma na celu generowanie regularnych przychodów dla klientów.
Bankowość prywatna w PKO Banku Polskim to także możliwość korzystania z prestiżowych kart kredytowych. W ramach kart PKO Visa Infinite i PKO MasterCard Platinium klienci mogą liczyć na całodobowy dostęp do pakietu usług concierge, oferującego opiekę w czasie podróży i w domu, serwis informacyjny, infolinię, wszelkiego rodzaju rezerwacje, doręczanie kwiatów, prezentów, usługi kurierskie oraz organizację innych usług oczekiwanych przez posiadacza karty.
Klientom korzystającym z prestiżowych kart Bank oferuje także rozszerzony program przywilejów współtworzony z nowymi partnerami PKO Banku Polskiego. Program gwarantuje atrakcyjne zniżki i rabaty w zakresach: wypoczynek i rozrywka (usługi w najlepszych polskich hotelach, ośrodkach wypoczynkowych, restauracjach i winiarniach), zdrowie i uroda (wyselekcjonowane ośrodki SPA, kliniki medyczne i salony fryzjerskie w całym kraju), oraz dom i wnętrze (produkty i usługi związane z wyposażeniem i wystrojem wnętrz oraz ich ochroną i wyceną).
Kluczową rolę w sprawnym funkcjonowaniu usług dla najzamożniejszych klientów odgrywają doradcy bankowości prywatnej. W celu zapewnienia usług na najwyższym poziomie, Bank wprowadził dla nich trzystopniową ścieżkę szkoleniowo-certyfikacyjną. Wyspecjalizowany zespół doradców przy aktywnej współpracy z klientem monitoruje aktywa, dostarcza wiedzy ekonomicznej i sygnalizuje wydarzenia rynkowe mogące mieć wpływ na stopę zwrotu z inwestycji. Dodatkowo w każdym biurze możliwy jest kontakt z maklerem, który koordynuje współpracę Centrum Bankowości Prywatnej z Domem Maklerskim PKO Banku Polskiego.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku po III kwartałach 2013 roku wyniósł 2,29 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz czwarty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
Michał Zwoliński
Michał Zwoliński
Rozwój Grupy Kapitałowej PKO oraz wyniki finansowe
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".