Zakończył się pierwszy etap konkursu architektonicznego Changing the Face 2013 Rotunda Warsaw. Jury wybrało 10 finalistów, których zadaniem w drugim etapie konkursu będzie rozwinięcie przedstawionych pomysłów.
Konkurs wzbudził zainteresowanie architektów na całym świecie. Rejestracji dokonało 1 040 zespołów z 79 krajów. Nadesłano 214 projektów.
- I etap konkursu, dzięki dużej liczbie nadesłanych prac, ich profesjonalnemu poziomowi oraz – zgodnie z oczekiwaniami – dużej różnorodności twórczych koncepcji, dowiódł celowości poszukiwania najlepszego rozwiązania jednego z najważniejszych miejsc stolicy właśnie tą drogą. Trafna okazała się współpraca instytucji organizujących konkurs: PKO Banku Polskiego, DuPont, OW SARP i Polish Green Building Council, widoczna w projektach m.in. poprzez stosowanie zalecanych współczesnych materiałów oraz zasad zrównoważonego rozwoju. Zdecydowana większość autorów wykazała korzystne możliwości integracji podstawowych funkcji bankowych z potrzebnymi w tym miejscu i postulowanymi w konsultacjach przestrzeniami łatwo dostępnych funkcji społecznych – powiedział Konrad Kucza-Kuczyński, przewodniczący Jury.
Kolejne fazy Konkursu to:
- zgłaszanie zapytań przez finalistów - od 29 sierpnia do 16 września,
- składanie ostatecznych prac - do 7 listopada,
- ponowne obrady Jury - 13 listopada – 15 listopada,
- ogłoszenie wyników Konkursu - 28 listopada.
Lista numerów zwycięskich dostępna jest na oficjalnej stronie konkursu www.changingtheface.com. Nazwy zwycięskich zespołów zostaną udostępnione 28 listopada 2013 podczas ceremonii ogłoszenia wyników.
Siódma edycja międzynarodowego konkurs architektonicznego CHANGING THE FACE, poświęcona jest w tym roku warszawskiej Rotundzie. Celem konkursu jest uzyskanie projektu odnowy jednego z symboli współczesnej Warszawy, jakim jest budynek Rotundy, oraz stworzenie przestrzeni architektonicznej i urbanistycznej o jak najwyższym standardzie użytkowym i estetycznym, integrującej budynek Rotundy z jej otoczeniem.
- Jesteśmy pod wrażeniem zainteresowania, z jakim spotkał się temat rewitalizacji Rotundy. Po konsultacjach społecznych, w których wzięło udział ponad 10 tys. warszawiaków, tym razem światowe środowisko architektów licznie odpowiedziało na zaproszenie do konkursu. Pomysły na rewitalizację budynku pochodzą z tak odległych krajów jak: Arabia Saudyjska, Argentyna, Australia, Benin, Boliwia, Brazylia, Chiny, Filipiny, Ghana, Gwatemala, Indie, Indonezja, Iran, Japonia, Korea, Kuwejt, Liban, Malezja, Meksyk, Peru, RPA, Singapur, Tajlandia, Tajwan czy Wenezuela. To bardzo ciekawe doświadczenie móc prowadzić projekt, który promuje wizerunek stolicy wśród międzynarodowych gremiów – powiedział Jarosław Orlikowski, dyrektor pionu wsparcia biznesu w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski zdecydował o przeznaczeniu części powierzchni budynku na funkcje społeczne. Funkcje społeczne wskazane w konsultacjach społecznych, które odbyły się w dniach 18 kwietnia –11 maja 2013 roku, będą uzupełnieniem podstawowej funkcji bankowej. Wybrane elementy programu z propozycji społecznych powinny być wykorzystane zarówno w przestrzeni wewnętrznej, jak i zewnętrznej budynku.
Kontakt dla mediów: Piotr Partyka e-mail: media@rotunda2013.pl telefon: +48 507 183 361
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku za I półrocze 2013 roku wyniósł 1,53 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz czwarty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
DuPont (NYSE: DD) od 1802 roku wprowadza na globalny rynek rozwiązania naukowe i inżynierię na światowym poziomie w postaci innowacyjnych produktów, materiałów i usług. DuPont wierzy, że poprzez współpracę z klientami, rządami, środowiskiem naukowym, organizacjami pozarządowymi i liderami opinii, może pomóc znaleźć rozwiązania takich globalnych wyzwań jak: zapewnienie wystarczającej ilości zdrowej żywności dla ludzi na całym świecie, zmniejszenie zależności od paliw kopalnych, a także ochrona życia i środowiska. Aby uzyskać dodatkowe informacje o firmie DuPont i jej zaangażowaniu w innowacyjność, odwiedź www.dupont.com oraz www.dupont.pl
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".