Wyniki 3. edycji badania Antal International „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów” pokazały, że PKO Bank Polski jest najbardziej pożądanym pracodawcą sektora bankowo-ubezpieczeniowego.
W badaniu przeprowadzonym przez Antal International we wrześniu br. metodą wywiadów telefonicznych oraz internetowych, ponad 1500 respondentów wskazało firmy, w których chciałoby pracować. Oceniano styl zarządzania i kulturę organizacyjną w firmie, innowacyjność, stabilność zatrudnienia, możliwości szkolenia, wysokość wynagrodzenia, możliwości awansu, lokalizację, równowagę pomiędzy życiem prywatnym i służbowym (tzw. work-life balance), a także benefity, takie jak między innymi opieka medyczna czy ubezpieczenie na życie.
W kategorii „Bankowość, ubezpieczenia, instytucje finansowe” najlepsze oceny otrzymał PKO Bank Polski, w imieniu którego nagrodę na uroczystej gali odebrał Artur Miernik, Dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO Banku Polskim.
- PKO Bank Polski cieszy się wiarygodnością wśród milionów Polaków, 8 mln z nich jest naszymi Klientami. Jesteśmy dumni, że Bank jest partnerem nie tylko dla Klientów, ale że również specjaliści i menedżerowie postrzegają nas jako jednego z najbardziej pożądanych pracodawców i decydując o swojej karierze, w pierwszej kolejności myślą właśnie o PKO Banku Polskim. Zmieniamy się, aby pozostać liderem na rynku, nieustannie doskonaląc procesy, podnosząc nasze umiejętności i wiedzę, wyznaczając standardy rynkowe – mówi Artur Miernik.
PKO Bank Polski jest także doceniany jako pracodawca przez studentów. W tegorocznym badaniu „Idealni Pracodawcy” przeprowadzonym przez Universum Student Survey na próbie około 18 tysięcy studentów, Bank uplasował się na 8. pozycji w kategorii „Biznes”, uzyskując najwyższą pozycję wśród banków.
- Wszystkie procesy i działania w Banku, a także model kompetencji pracowników zbudowaliśmy na wartościach, które stanowią podstawę naszej strategii: wiarygodności, ciągłym doskonaleniu, przedsię-biorczości i satysfakcji klienta. Pracownicy mają faktyczny wpływ na kształt naszej organizacji – kreują zmiany, realizują własne pomysły, aktywnie uczestniczą w tworzeniu strategii oraz modeli biznesowych i praktycznych rozwiązań. Bardzo skutecznie udaje nam się łączyć tradycję, stabilność, wieloletnie doświadczenie największego polskiego Banku oraz ugruntowaną pozycję na rynku z nowoczesnymi metodami zarządzania i rozwiązaniami technologicznymi. Sukces PKO Banku Polskiego opiera się w dużej mierze na wiedzy i umiejętnościach naszych pracowników – tych, którzy pracują u nas od lat oraz tych, których pozyskujemy z rynku. To jest dostrzegane zarówno przez doświadczonych specjalistów, jak i przez studentów, którzy chcą u nas rozpocząć swoją karierę zawodową – podkreśla Artur Miernik.
W ramach strategii „Lider” realizowanej w latach 2010-2012 PKO Bank Polski wprowadził szereg inicjatyw w zakresie zarządzania personelem, tak aby osiągnąć pozycję najlepszego pracodawcy na rynku usług finansowych. Został wdrożony katalog wartości firmowych, model kompetencji oraz oparty na nim system ocen okresowych, zcentralizowano służby HR i wdrożono standardy rekrutacji. Ponadto przeprowadzane są cykliczne badania zaangażowania pracowników, a około 150 menedżerów zajmujących najbardziej kluczowe stanowiska z punktu widzenia realizacji strategii Banku zostało objętych programem rozwojowym. Pozostali menedżerowie Banku biorą udział w „Akademii Managera”. Głównym celem projektu jest podniesienie kluczowych kompetencji menedżerskich, kształtowanie wśród menedżerów postaw ukierunkowanych na zaspokojenie potrzeb klientów i budowanie długofalowych relacji oraz upowszechnienie modelu kultury organizacyjnej – dynamicznej, otwartej na zmiany i innowacyjność. Łączna wartość projektu opiewa na ponad 12 mln zł, w tym ponad 7mln zł to dofinansowanie uzyskane z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PKO Bank Polski jest regularnie doceniany w konkursach i rankingach najlepszych pracodawców. W czerwcu br. otrzymał tytuł "Solidnego Pracodawcy" oraz „Solidnego Pracodawcy 2011 Branży Finansowej” za tworzenie pracownikom odpowiednich warunków do pracy oraz możliwości rozwoju zawodowego, zaś za najwyższe standardy w zakresie HR - międzynarodowy certyfikat Top Employers. Bank został też wyróżniony w rankingu na najbardziej pożądanych pracodawców tegorocznej edycji badania „Pracodawca Roku” organizowanego przez międzynarodową organizację studencką AIESEC.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 3. kwartały 2012 roku wyniósł 2,87 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik „The Banker”. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu „50 największych banków w Polsce 2012” branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za „Najwyższą efektywność” w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu „The Banker” wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu „Rzeczpospolitej” - „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global, jak i stowarzyszenia AIESEC przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".