PKO Bank Polski partnerem strategicznym XXIV Biegu Niepodległości
2012.10.30
W ciągu pierwszych 24 godzin zapisów zarejestrowało się ponad 6000 osób, a pełna lista uczestników została zamknięta w 3 dni. 11 listopada o godzinie 11:11 w Warszawie wystartuje XXIV Bieg Niepodległości, którego strategicznym partnerem już po raz czwarty jest PKO Bank Polski.
Uczestnicy Biegu wystartują w okolicach skrzyżowania Al. Jana Pawła II i ul. Stawki, a trasa będzie przebiegać ulicami: Al. Jana Pawła II, wiaduktem nad Alejami Jerozolimskimi, ul. Chałubińskiego do Alei Niepodległości. Biegacze pobiegną na trasie o długości 10 km. Zawodnicy nordic walking mają zaś do pokonania 6,5-kilometrową trasę z nawrotem na wysokości ul. Koszykowej.
Tradycyjnie już na czele biegu pojedzie zabytkowy samochód z sobowtórem marszałka Piłsudskiego, a zawodnicy przed startem odśpiewają hymn narodowy.
PKO Bank Polski od 2009 roku wspiera imprezy biegowe o podłożu historycznym - nie tylko w roli sponsora, ale również uczestnika. Reprezentacja Banku regularnie bierze udział w imprezach organizowanych w ramach cyklu biegowego „Zabiegaj o pamięć”, w skład których wchodzą biegi: Powstania Warszawskiego, Niepodległości i Konstytucji 3 maja. W tegorocznej edycji Biegu Niepodległości z PKO Banku Polskiego wystartuje aż 107 zawodników, a w 4 dotychczasowych biegach organizowanych w Święto 11 listopada wzięło udział już prawie 300 pracowników Banku.
A jak wygląda Bieg Niepodległości w liczbach w ciągu 4 lat zaangażowania PKO Banku Polskiego? Skala imprezy oraz poziom zainteresowania są ogromne. Od 2009 roku na Biegi Niepodległości zarejestrowało się ogółem ponad 56 tysięcy osób. Organizatorzy oszacowali, że w 3 ostatnich biegach, a także w tegorocznym, startujący zawodnicy wypiją ogółem ponad 42 tysiące litrów wody. Najstarszy uczestnik miał w 2010 roku 84 lata, zaś najlepszy osiągnięty od 2009 roku czas na 10 kilometrów to zeszłoroczny wynik 29 min. 21 sek. Zmagania biegaczy od 2009 roku obejrzało około 200 tysięcy widzów.
PKO Bank Polski promuje także ideę biegów patriotycznych w mediach społecznościowych. W tym roku na profilu bankowym na Facebooku został ogłoszony konkurs na opisy osiągnięć sportowych. Autorzy 30 najbardziej pomysłowych i ciekawych tekstów otrzymali pakiety startowe na Bieg Niepodległości. Przy okazji poprzednich edycji biegu kilka tysięcy internautów uczestniczyło na Facebooku w wirtualnych grach, konkursach i innych aktywnościach. Od 2009 roku Bank rozdał 100 bezpłatnych pakietów startowych.
Tegoroczny Bieg Niepodległości odbywa się pod patronatem Prezydent m. st. Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, zaś twarzą Biegu, podobnie jak w zeszłym roku, jest Jasiek Mela, polarnik – założyciel Fundacji „Poza Horyzonty”. Organizatorem Biegu Niepodległości, a także triady „Zabiegaj o pamięć” jest Warszawski Ośrodek Sportu i Rekreacji.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2012 roku wyniósł 1,95 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik „The Banker”. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu „50 największych banków w Polsce 2012” branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za „Najwyższą efektywność” w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu „The Banker” wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu „Rzeczpospolitej” - „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global, jak i stowarzyszenia AIESEC przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".