Wyróżnienie dla nowego logotypu PKO Banku Polskigo
2012.07.04
Logotyp PKO Banku Polskiego został wyróżniony w konkursie na najciekawsze logo banku, przeprowadzonym przez internetowy Banking Magazine. ...
Logotyp PKO Banku Polskiego został wyróżniony w konkursie na najciekawsze logo banku, przeprowadzonym przez internetowy Banking Magazine.
Kapituła konkursu, w skład której wchodzili m.in. uznani dziennikarze, doceniła prosty przekaz, pomysł na ułożenie liter w skarbonkę oraz przełamanie monotonii kolorystycznej poprzez bardziej wyrazistą kropkę. Według oceniających znak graficzny PKO Banku Polskiego przyciąga swoją kolorystyką oraz wizerunkiem instytucji, kojarzonej z bezpieczeństwem.
W konkursie oceniano 36 znaków graficznych różnych banków działających w Polsce. Była to pierwsza edycja konkursu, który ma na celu wyłonienie logotypu banku, charakteryzującego się najbardziej przejrzystym przekazem i ciekawą formą graficzną.
W kwietniu 2011 roku PKO Bank Polski rozpoczął zmianę identyfikacji wizualnej, która obejmuje także zmianę logotypu Banku. Nowe logo zachowało ciągłość z historią równocześnie komunikując zmiany. Działania Banku związane z odświeżeniem wizerunku zostały docenione w wielu konkursach. Za działania promocyjne w 2011 roku Bank otrzymał Lamparty - nagrodę przyznawaną od 2004 roku za najbardziej podziwianą kreację wizerunku banku. Szef marketingu Banku, Tomasz Marszałł otrzymał Grand Prix i tytuł „Dyrektora Marketingu 2011 roku” w konkursie organizowanym przez portal Mediarun.pl. Niedawno kampania relaunchowa marki Banku została doceniona w Konkursie Marketingu Bezpośredniego Golden Arrow.
Nowe logo jest także dobrze oceniane przez klientów. Według przygotowanego przez TNS Polska w czerwcu tego roku badania „Modernizacja wizerunku” nowe logo podoba się większości ankietowanych - 72 proc. Szczególnie docenili je najmłodsi klienci Banku (26-35 lat) – 2/3 z nich opowiedziało się za obecnie stosowanym przez PKO Bank Polski znakiem. Najczęściej przypisywane określenia nowemu logotypowi Banku to nowoczesne i eleganckie.
*** PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".