PKO Bank Polski najcenniejszą marką finansową według rankingu Rzeczpospolitej
2011.12.15
I miejsce wśród firm finansowych oraz II w ogólnej klasyfikacji rankingu polskich marek zajął PKO Bank Polski. Brand lidera krajowego sektora bankowego został wyceniony na 3,748 mld zł, co oznacza wzrost o 3 proc. w stosunku do 2010 roku.
Łączna wartość 330 marek kolejnej edycji rankingu wyniosła 57 mld złotych. PKO Bank Polski został po raz kolejny uznany za najmocniejszy brand w kategorii instytucji finansowych, w której oceniano banki oraz zakłady ubezpieczeń. Jednocześnie zmniejszył się dystans pomiędzy PKO Bankiem Polskim a zwycięzcą ogólnej klasyfikacji – spółką Orlen.
- Konsekwentnie modernizujemy Bank zwiększając jego wartość dla akcjonariuszy. Mamy potencjał, aby w perspektywie 3 lat zyskać tytuł najcenniejszej polskiej marki – podkreśla Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego przypominając, że kierowana przez niego instytucja została doceniona ostatnio również za granicą. Należący do Financial Times Group the Banker przyznał mu tytuł Banku Roku 2011.
Rozpoznawalność marki oraz jej pozytywne postrzeganie przez klientów to efekt rozpoczętego procesu zmian w Banku, w tym wizerunkowych. Działalność marketingowa wspierająca brand została wyróżniona także w ogólnopolskim konkursie reklamy Złote Orły 2011. Organizatorzy docenili zmodyfikowaną identyfikację wizualną Banku a także bankowości prywatnej dla najzamożniejszych klientów, którą uruchomiono na jesieni tego roku.
Rozumiejąc znaczenie marki dla rynkowego sukcesu firmy PKO Bank Polski wsparł także konkurs „Młoda Marka Sukcesu” organizowany przez redakcję Rzeczpospolitej. Jury z udziałem Prezesa Banku jako zwycięzcę wskazała firmę Abramczyk.
Promocji przedsiębiorczości, a szczególnie młodych, niewielkich, ale dynamicznie rozwijających się firm służył także konkurs organizowany przez redakcję Dziennika Gazety Prawnej, w który zaangażował się PKO Bank Polski. Pierwsze miejsce w tym projekcie zajęła firma Mobi Toki Sp. z o.o.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. W ostatnim czasie został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2011" jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".