PKO Bank Polski Partnerem rankingu “100 kobiet biznesu” oraz mecenasem Nagród Kisiela 2011
2011.12.12
Za wyniki finansowe, ale także wpływ na otoczenie biznesowe, zaangażowanie w społeczne inicjatywy oraz wysoką etykę zawodową. Najbardziej przedsiębiorcze polskie managerki zostały wyróżnione w rankingu „100 Kobiet Biznesu”. ...
Za wyniki finansowe, ale także wpływ na otoczenie biznesowe, zaangażowanie w społeczne inicjatywy oraz wysoką etykę zawodową. Najbardziej przedsiębiorcze polskie managerki zostały wyróżnione w rankingu „100 Kobiet Biznesu”. PKO Bank Polski był partnerem akcji.
Laureatką rankingu „100 Kobiet Biznesu” została Anna Sierpińska z Zarządu Jeronimo Martins. Ponadto kapituła konkursu przyznała także nagrody w dodatkowych kategoriach. Tytuł Osobowość Roku w Biznesie przyznano Bogusławie Matuszewskiej z Polkomtel SA. Za skuteczne wdrażanie zasad nowoczesnego ładu korporacyjnego w instytucji publicznej wyróżniono Mirosławę Boryczkę z Zarządu ZUS.W kategorii Kariera Międzynarodowa doceniono Annę Lubowską, Prezes Zarządu MEC Poland. Ranking 100 Kobiet Biznesu został zorganizowany przez redakcję Pulsu Biznesu we współpracy z dziennikarką Moniką Richardson. PKO Bank Polski reprezentował Bartosz Drabikowski, Wiceprezes Zarządu ds. finansów i rachunkowości.
PKO Bank Polski był także Mecenasem Nagród Kisiela 2011 i obchodów jubileuszu stulecia urodzin Stefana Kisielewskiego. W tym roku nagrody trafiły do trzech kobiet: Elżbiety Bieńkowskiej, Minister Rozwoju Regionalnego, Krystyny Jandy, aktorki prowadzącej autorski Teatr Polonia oraz Janiny Paradowskiej, publicystki.
Laureatów nagrody wybiera Kapituła, w której zasiadają dotychczasowi laureaci, w tym m.in. Lech Wałęsa, Donald Tusk, prof. Władysław Bartoszewski, Jerzy Buzek, Janusz Lewandowski. Obradom przewodniczy Jan Krzysztof Bielecki. Nagrody przyznawane są za szczególne osiągnięcia politykom, przedsiębiorcom i publicystom.
Podczas uroczystej Gali z okazji obchodów 100-lecia urodzin Kisiela, nagrodę w kategorii Przedsiębiorca Roku wręczył Krystynie Jandzie Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. W ostatnim czasie został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".