Kolejna transza krótkoterminowych obligacji PKO Banku Polskiego
2011.09.08
PKO Bank Polski wyemitował krótkoterminowe trzymiesięczne obligacje dyskontowe na kwotę 700 mln PLN. Emisja została przeprowadzona w ramach otwartego w czerwcu br. programu emisji obligacji własnych na rynku krajowym. ...
PKO Bank Polski wyemitował krótkoterminowe trzymiesięczne obligacje dyskontowe na kwotę 700 mln PLN. Emisja została przeprowadzona w ramachotwartego w czerwcu br.programu emisji obligacji własnych na rynku krajowym.
Oferta miała charakter niepubliczny. Środki z emisji posłużą dywersyfikacji bazy lokat negocjowanych uzyskiwanych od klientów korporacyjnych. Pozwolą także na wzrost udziału Banku w środkach pozyskiwanych od instytucjonalnych klientów finansowych oraz na wzmocnienie pozycji Banku na rynku nieskarbowych papierów dłużnych. W pierwszej transzy, w sierpniu tego roku PKO Bank Polski wyemitował krótkoterminowe trzymiesięczne obligacje dyskontowe na kwotę 1,25 mld PLN.
- Pomimo dużej zmienności i niepewności na rynkach finansowych w ostatnich tygodniach, Bankowi udało się z powodzeniem wyemitować obligacje krótkoterminowe o istotnej wartości 700 mln PLN. Jest to kolejne potwierdzenie, iż inwestorzy finansowi pozytywnie oceniają PKO Bank Polski i są zainteresowani inwestowaniem w papiery emitowane przez Bank- mówi Jakub Papierski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za Obszar Bankowości Inwestycyjnej.
Program emisji obligacji własnych na rynek krajowy stanowi naturalne uzupełnienie różnych źródeł finansowania działalności Banku, takich jak: depozyty klientów, operacje na rynku międzybankowym, certyfikaty depozytowe na rynku krajowym czy emisje obligacji na rynkach międzynarodowych. Kwota emisji w ramach programu może wynieść 5 mld PLN lub równowartość w innych walutach.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".