W 2009 roku PKO Bank Polski zajął czołową pozycję w zakresie finansowania podmiotów gospodarczych i stał się pierwszym bankiem polskiej przedsiębiorczości. ...
W 2009 roku PKO Bank Polski zajął czołową pozycję w zakresie finansowania podmiotów gospodarczych i stał się pierwszym bankiem polskiej przedsiębiorczości. Wartość wszystkich należności od podmiotów gospodarczych, w tym należności leasingowych oraz papierów wartościowych, przekroczyła w 2009 roku 54 mld zł.
- Zdobycie pozycji lidera w finansowaniu podmiotów gospodarczych to dla PKO Banku Polskiego ważne i przełomowe wydarzenie. W trudnym dla sektora roku 2009 wykorzystaliśmy potencjał Banku i zbudowaliśmy dobre relacje z polskimi przedsiębiorcami, dlatego naszym celem na najbliższe lata jest utrzymanie i wzmocnienie tej pozycji. Mamy do tego dobre podstawy. Na koniec 2009 roku PKO Bank Polski był nie tylko największym bankiem w Polsce, ale także w całym regionie Europy Środkowo Wschodniej. - podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
W roku 2009 PKO Bank Polski pozyskał rekordowe wolumeny depozytowe od podmiotów gospodarczych odnotowując przyrost portfela depozytowego o 9,7 mld zł (tj. o 33%). Udział PKO Banku Polskiego w rynku depozytów podmiotów gospodarujących wzrósł do poziomu 13,4%. W roku 2009 osiągnęto 43% wzrost sprzedaży kredytów dla klientów korporacyjnych (liczony r/r). 80% kredytów udzielonych w 2009 r. (tj. 13,2 mld zł) skierowanych zostało do dotychczasowych klientów PKO Banku Polskiego. Do nowych klientów skierowano 20% kredytów sprzedanych w 2009 r. (tj. 3,2 mld zł).
- W czasach spowolnienia gospodarczego nie zawiedliśmy naszych klientów z sektora gospodarczego i samorządowego i udało nam się wypracować rozwiązania korzystne dla obu stron. Do sukcesu PKO Banku Polskiego w głównej mierze przyczyniły się: doskonała znajomość lokalnych rynków i dobre relacje z działającymi na nich przedsiębiorcami. Należy dodać, iż bez aktywności PKO Banku Polskiego finansowanie podmiotów gospodarczych w Polsce uległoby ograniczeniu. Wszystko to daje nam legitymację do kontynuacji naszej misji. Wyzwaniem na ten rok jest utrzymanie pozycji , rozwijanie oferty i kompleksowego modelu obsługi. - dodaje Jarosław Myjak wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za obszar rynku korporacyjnego.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".