PKO Bank Polski uznany został za Markę Najwyższej Reputacji w rankingu Premium Brand 2006 w kategorii finanse. ...
PKO Bank Polski uznany został za Markę Najwyższej Reputacji w rankingu Premium Brand 2006 w kategorii finanse.
Premium Brand 2006 to pierwsza edycja rankingu reputacji marek funkcjonujących na polskim rynku – projektu zorganizowanego przez MMT Management, pod patronatem miesięcznika FORBES.
Do opracowania rankingu posłużyło badanie reputacji marek przeprowadzone przez instytut Millward Brown SMG/KRS, w oparciu o metodologię przygotowaną przez firmę Mason Research Consulting. Badanie było przeprowadzone w oparciu o jeden aspekt reputacji marek, jakim jest ich postrzeganie przez użytkowników i potencjalnych użytkowników. W badaniu udział wzięło ponad 1500 osób. Respondenci oceniali marki w 7 kategoriach produktowych – FMCG, finanse, handel i usługi, media, motoryzacja, dom i biuro, telekomunikacja – i jednej kategorii otwartej. Ostatecznie do grona marek wysokiej reputacji zaliczono 63 firmy, a zwycięzcom każdej kategorii przyznano tytuły „Marek Najwyższej Reputacji”.
PKO Bank Polski został uznany za Markę Najwyższej Reputacji w kategorii finanse.
Wpływ na tak wysoką pozycję marki PKO BP może mieć duży udział w rynku, ale także umiejętność implementacji nowoczesnej strategii komunikacyjnej, wykraczającej poza wizerunek oparty jedynie na tradycji – napisali w podsumowaniu rankingu autorzy badania.
Miesięcznik FORBES zwraca uwagę, że Bank postanowił zmienić swój wizerunek, stawiając przede wszystkim na promocję bankowości internetowej, czemu towarzyszyła kampania reklamowa „Elektroniczny do potęgi ENTER”. Była to dość zaskakująca kampania, wykorzystująca nowoczesne wzory graficzne, w której nie było nawet śladu nawiązania do wiekowości i tradycji marki PKO. Kampania zakończyła się sukcesem. Dzisiaj z bankowości internetowej PKO Inteligo korzysta ponad 1,6 mln klientów. PKO stara się też umacniać swoją markę w bardziej tradycyjny sposób – sponsoruje różne imprezy zarówno sportowe, jak i kulturalne.
Jak podkreślił Marek Kłuciński, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji PKO BP „fakt, że Polacy tak wysoko oceniają markę PKO Banku Polskiego jest dla nas źródłem wielkiej satysfakcji. O naszą reputację dbamy od prawie 90 lat, jednak źródłem sukcesu marki PKO BP jest nie tylko wieloletnia obecność na rynku, ale także wdrażane w banku nowoczesne i innowacyjne rozwiązania oraz atrakcyjne produkty.”
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".