2019.08.21
Rozpoczyna się kolejny, ogólnopolski etap pilotażu projektu eParagon. Usługa jest już dostępna na wszystkich stacjach własnych PKN ORLEN. Skorzystać z niej może każdy klient bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Projekt jest realizowany we współpracy z Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService - agentem rozliczeniowym obsługującym transakcje z użyciem karty płatniczej w terminalach należących do PKN ORLEN oraz KIR, pełniącym rolę partnera technologicznego.
Chętnie korzystam z nowych technologii, szczególnie takich, które są zarówno wygodne, jak i proekologiczne. Dlatego zainteresowałam się eParagonem, kiedy tylko o nim przeczytałam. Włączenie tej usługi okazało się bardzo proste. Elektroniczne wersje paragonów są dużo łatwiejsze do przechowywania i nie blakną tak jak ich tradycyjne odpowiedniki. Mam nadzieję, że już wkrótce elektroniczny paragon będzie mógł całkowicie zastąpić te papierowe.
Dominika Cieślak, jedna z pierwszych testujących nowe rozwiązanie
KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju obrotu bezgotówkowego.
Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w cyfryzacji usług publicznych i procesów gospodarczych.
Więcej informacji: www.kir.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Olszewska
Rzecznik prasowy
tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail: anna.olszewska@kir.pl
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W II kw. 2019 r. zysk netto Grupy Kapitałowej Banku wyniósł 1,22 mld zł, a wartość aktywów sięgnęła 329 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO (3,6 mln aktywnych aplikacji na koniec II kw. 2019 r.), PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.
PKO Bank Polski jest liderem technologicznym polskiego sektora bankowego, a kolejne innowacyjne projekty pomagają mu dodatkowo umacniać tę pozycję. Bank skutecznie realizuje strategię opartą ma cyfryzacji. Jest liderem w udostępnianiu usług cyfrowej administracji. Klienci za pośrednictwem bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego mają dostęp do usług administracji takich jak np. składanie wniosków o świadczenie z Programu 500+, Dobry Start, PUE ZUS czy tworzenie Profilu Zaufanego.
PKN ORLEN jest nowoczesnym graczem na rynku paliw i energetyki, największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, Platts TOP250 czy Thompson Reuters TOP100. Grupa ORLEN prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, w Kanadzie i na Słowacji. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 2800 stacji paliw. ORLEN nieprzerwanie od kilku lat uznawany jest najcenniejszą marką w Polsce, wycenianą na poziomie 4,7 mld zł. PKN ORLEN jest także jedyną w regionie firmą, która otrzymała już szósty raz z rzędu prestiżowy tytuł The Most Ethical Company, przyznawany przez amerykański Ethisphere Institute.
Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService jest liderem na rynku akceptacji kart płatniczych oraz rozliczania transakcji elektronicznych w Polsce. Od 20 lat umożliwia dokonywanie transakcji kartowych VISA, MasterCard, American Express, Diners Club International, Discover, Union Pay czy JCB, w sklepach oraz tysiącach punktów usługowych – mobilnych i stacjonarnych. Obsługuje płatności w systemie BLIK, G Pay oraz Apple Pay i dostarcza usług rozliczania krajowych i zagranicznych płatności internetowych. Umożliwia dokonywanie płatności w złotówkach i ponad 40 innych walutach. Jako jedyna firma w branży, nieprzerwanie od 2009 gwarantuje bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość świadczonych usług, która co roku jest kontrolowana i potwierdzana wydawanym przez TUV Certyfikatem ISO 9001. Wyróżnikiem firmy jest także największa w Polsce - własna sieć serwisowa oraz działające 24 godziny na dobę Centrum Obsługi Akceptanta, wspierające klientów z Polski i zagranicy. Firma oferuje też bezpłatne terminale płatnicze w Programie Polska Bezgotówkowa - www.bezgotowki.pl.
Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o., jest częścią notowanej na NASDAQ grupy EVO Payments International (66 proc.) oraz PKO Banku Polskiego (34 proc).
Kontakt z eService dla mediów:
e-mail: media@eservice.com.pl;
Twitter: https://twitter.com/eService_pl;
LinkedIn:https://www.linkedin.com/company/eservice-s.a./