Do tej pory za pośrednictwem serwisów transakcyjnych banku Profil Zaufany utworzyło 670 tys. klientów. Dzięki niemu klienci mogą załatwiać swoje sprawy urzędowe online i korzystać z nowo wprowadzanych usług. Sprawdzenie historii zdrowia na Internetowym Koncie Pacjenta, złożenie wniosku o e-dowód czy kartę EKUZ to tylko niektóre usługi z których mogą korzystać klienci używając Profilu Zaufanego.
Założenie Profilu Zaufanego z wykorzystaniem bankowości elektronicznej jest szybkie, bezpieczne i wygodne. Dlatego klienci najczęściej wybierają taką formę utworzenia cyfrowej tożsamości. Nasz bank ma 26 procentowy udział w zakładaniu Profili Zaufanych w rynku bankowym – do tej pory 670 tysięcy klientów założyło PZ za pośrednictwem naszego banku. Biorąc pod uwagę cały rynek, a zatem również urzędników korzystających na co dzień z tego rozwiązania, udział banku wynosi 17 proc.
Michał Macierzyński, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 862 mln zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 326 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 8,9 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I kw. 2019 r. miała 3,4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2018 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.