PKO Bank Polski razem z Ekstraklasą S.A. prezentują nową i innowacyjną formułę rywalizacji wśród piłkarskich kibiców! Od teraz w ramach oficjalnej aplikacji ligowej każdy użytkownik będzie mógł wziąć udział w quizie wiedzy o historii Ekstraklasy, zmaganiach polskich klubów w europejskich pucharach, najważniejszych meczach reprezentacji biało-czerwonych, czy Polakach występujących za granicą. Oficjalnym partnerem quizu rozgrywanego „na żywo” w aplikacji Ekstraklasy jest PKO Bank Polski. To pierwsza tego typu forma współzawodnictwa kibiców w Europie.
Rywalizacja okołopiłkarska w internecie jest już stałym elementem sportowego krajobrazu w Polsce. Kibice nie wyobrażają sobie już jakichkolwiek rozgrywek bez gier typu fantasy, ale od dzisiaj zmagania poszerzamy także o quiz wiedzy piłkarskiej. To forma zmagań towarzyskich, ale również budowa zdrowej rywalizacji międzyklubowej. Sami jesteśmy kibicami i widzimy jak bywamy bombardowani każdego dnia setkami newsów z piłkarskich boisk na całym świecie, dlatego naszym zadaniem jest utrzymać, bądź nakierować tę ciekawość kibica ponownie na Ekstraklasę. Odświeżyć jej historię, przypomnieć ligowe legendy, charakterystyczne wydarzenia czy najsłynniejsze mecze. Nasz quiz jest prekursorskim w skali Europy, ale nie obawiamy się o jego powodzenie. PKO Bank Polski jako lider w segmencie nowoczesnych aplikacji jest niejako wyznaczony do tego, by przecierać szlaki przed innymi. Quiz jest także jednym z elementów przybliżania ligowych rozgrywek kibicom. Od niemal roku dzielimy się z fanami innowacyjnymi rozwiązaniami, wsłuchujemy się w ich propozycje jak jeszcze mocniej konsolidować środowisko sympatyków Ekstraklasy. Możemy obiecać, że to wstęp do kolejnych ciekawych inicjatyw, które będziemy sukcesywnie prezentować.
Mariusz Chłopik, dyrektor ds. marketingu sportowego PKO Banku Polskiego.
Chcemy przenieść rywalizację między klubami także w inny wymiar, bazując na naszej aplikacji i wiedzy kibiców. Jesteśmy przekonani, że znajomość klubów i rozgrywek ligowych jest wśród nich ogromna. Żyją bowiem nie tylko bieżącymi wynikami, ale bardzo często świetnie znają także historię polskiej piłki. Poprzez nasze quizy #GrajmyRazem chcemy promować tych najlepszych, a jednocześnie szerzyć wiedzę o lidze, przypominać wielkie wydarzenia i inspirować do poznawania historii Ekstraklasy.
Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 862 mln zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 326 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 8,9 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I kw. 2019 r. miała 3,4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2018 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.