2021.05.26
Ekstraklasa i PKO Bank Polski podpisały nową umowę, dzięki której bank pozostanie partnerem tytularnym ligowych rozgrywek w sezonach 2021/22 i 2022/23. Współpracę z Ekstraklasą na taki sam okres przedłużył też Totalizator Sportowy i jego marka LOTTO. Wyższa łączna wartość dwuletnich kontraktów sponsorskich idzie w parze z rozbudowanymi świadczeniami Ekstraklasy dla obu partnerów.
- Ogromnie cieszymy się, że obaj nasi najwięksi partnerzy postanowili zostać z nami na kolejne dwa lata. Przeszliśmy razem przez najtrudniejszy okres w historii ligi, z wieloma ograniczeniami wynikających z pandemii i kilkumiesięczną grą przy pustych trybunach. Ten czas pokazał, że mimo trudności jesteśmy w stanie dostosować formułę świadczeń i wprowadzić nowe pomysły, tak by współpraca była dla naszych partnerów w pełni efektywna. Wymiernym potwierdzeniem tego jest 321 mln zł w postaci ekwiwalentu reklamowego, które wygenerowały w roku pandemii nasze rozgrywki na rzecz PKO Banku Polskiego.
– mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.
- Przedłużenie kontraktów odbieramy jako wysoką ocenę wystawioną przez partnerów i wiarę w możliwości zapewnienia im jeszcze większej promocji. Planujemy już wspólnie wiele nowych projektów, eksponujących zarówno PKO Bank Polski, jak i markę LOTTO. Co ważne, nowe umowy zapewnią wyższe wpływy dla wszystkich klubów, a zespoły odnoszące sukcesy w europejskich pucharach mogą liczyć na dodatkowe środki od naszego sponsora tytularnego, po wejściu do fazy grupowej lub pucharowej.
– dodaje Marcin Animucki.
- Zapowiadaliśmy, że inwestycja w polską Ekstraklasę jest dla PKO Banku Polskiego projektem długoterminowym i dotrzymujemy danego słowa. Widzimy, w którym kierunku rozwija się nasza piłka nożna, dlatego nie możemy pozostać obojętni na wyzwania, przed jakimi stoimy zarówno pod kątem organizacyjnym, jak i czysto sportowym. Mamy wiele nowych pomysłów, które chcemy wraz z naszymi partnerami wprowadzić w życie. Jeszcze mocniej będziemy angażować się w popularyzację piłki młodzieżowej, a także zadbamy o szkolenie kadry menadżerskiej, by również na tym odcinku zmniejszać dystans do bogatszych krajów Zachodu. Chcemy jeszcze mocniejszymi więzami łączyć kibiców z własnymi drużynami i całą ligą.
– mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego
- Jesteśmy największym bankiem w Polsce, a ostatnie lata udowodniły, że mecenat jaki podjęliśmy nad krajowym futbolem był słuszną decyzją. Weryfikacją najtrudniejszą z możliwych okazała się pandemia Covid-19, ale razem z naszymi partnerami, Ekstraklasą S.A. oraz instytucjami rządowymi wypracowaliśmy mechanizmy, które uchroniły kluby przed problemami finansowymi. Mamy nadzieję, że ogłoszenie decyzji o przedłużeniu umowy PKO Banku Polskiego z Ekstraklasą na kolejne dwa lata, wraz z systematycznym otwieraniem się gospodarki, wpisze się w ogólnospołeczny optymizm, którego efektem będzie sukcesywny powrót – także na stadionach – do rzeczywistości sprzed pandemii.
– dodaje Zbigniew Jagiełło
– Historia wsparcia piłki nożnej przez Totalizator Sportowy sięga początków naszej spółki, która właśnie obchodzi jubileusz 65-lecia nieprzerwanej działalności. Jedną z najnowszych odsłon tej współpracy jest partnerstwo z Ekstraklasą S.A., które trwa już od sezonu 2014/2015. Jako partner główny Ekstraklasy w nadchodzącym sezonie chcemy być jeszcze bliżej polskich rozgrywek i kibiców. Wszyscy odczuwamy głód sportowych emocji i jestem przekonany, że mecze Ekstraklasy dostarczą kibicom wielu wrażeń.
– podkreślił Olgierd Cieślik, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 377 mld zł. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,3 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (19,7%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,2 proc.). Bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.