2025.02.10
- Pierwsze tygodnie po powodzi były wielkim testem zaufania. Społeczeństwo obywatelskie zdało egzamin śpiewająco. Wsparcie ze strony państwa, polskich przedsiębiorstw i trzeciego sektora jest kluczowe w walce ze skutkami powodzi. Zaangażowanie Fundacji PKO Banku Polskiego było w tej sytuacji obowiązkiem. Wolontariusze i aktywiści, którzy działają na terenach dotkniętych powodzią, z niepokojem patrzą na nadchodzącą wiosnę. Minęło już kilka miesięcy od powodzi, a lista potrzeb się nie kończy. Z powodu zimy niektóre remonty były dotąd niemożliwe – ruszą dopiero wiosną. Dlatego cały czas zachęcamy do wpłat na naszą zbiórkę. Zachęcamy również instytucje, które niosą tę pomoc do składania wniosków przez naszą stronę
– podkreśla Maciej Kuziemski, Prezes Fundacji PKO Banku Polskiego.
- Mówi się, że Polak jest "mądry po szkodzie". Owszem, to jednocześnie rodzaj krytyki, ale także, w pewnym sensie, zobowiązanie. Katastrofy są boleśnie pouczające. Doświadczenie powodzi z zeszłego roku pokazuje, że bardzo dużo nauczyliśmy się od czasu tzw. Powodzi Tysiąclecia z 1997r. Wiele spraw tym razem zadziałało lepiej. W ramach pracy nad raportem dla Fundacji PKO Banku Polskiego staram się w bezpośrednich rozmowach z organizatorami pomocy poznać szczegóły zdarzeń - nie tylko w krytycznych momentach ataku powodzi, ale tego co nastąpiło później i tego, co jeszcze czeka społeczność dotkniętą przez powódź. Wierzę, że wnioski z raportu pomogą mądrze ją wspierać teraz i w przyszłości
– podkreśla Jakub Wygnański, prezes Fundacji Stocznia.
- Zmiany klimatu sprawiają, że wkraczamy w stulecie powodzi. Najwyższy czas zastanowić się, jak żyć w zmieniającym się świecie? Jak skutecznie przygotować się na nadchodzące kryzysy, jak chronić ludzi i ich dobytek oraz jak najsprawniej odbudowywać to, co zostało zniszczone?
– podsumowuje Maciej Kuziemski.
- Wspólnymi siłami udało nam się pomóc ponad 30 rodzinom, które mieszkają na terenie zalanej Kotliny Kłodzkiej. Jako wolontariusze Fundacji PKO Banku Polskiego odwiedzaliśmy poszkodowanych i organizowaliśmy pomoc. Z zebranej zbiórki pomogliśmy dostarczać sprzęty pierwszej potrzeby, takie jak: piece, opał, materiały budowlane meble i podstawowe sprzęty AGD, czyli wszystko to, co było niezbędne do przetrwania podczas zbliżającej się zimy. Wśród poszkodowanych byli również pracownicy naszego oddziału, a mimo to przez cały czas mogłam na nich liczyć! Pierwsze chwile po zejściu wody wszyscy spędziliśmy w oddziale i razem go sprzątaliśmy
– mówi Magdalena Janiszewska dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Kłodzku, który również został zalany.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.