2024.10.09
Od 18 września na konto Fundacji PKO Banku Polskiego na rzecz pomocy dla osób poszkodowanych przez powódź wpłynęło ok. 32 tys. wpłat na łączną kwotę 5 mln zł. Do tej kwoty 5 mln zł dokłada fundacja – to maksymalna kwota jej zaangażowania założona na początku zbiórki.
- W trzy tygodnie zebraliśmy w sumie 32 tys. wpłat od osób, które chcą bezinteresownie pomóc mieszkańcom na terenach powodziowych. To dowód na to, że nasze społeczeństwo potrafi jednoczyć się w trudnych chwilach. Jako fundacja największego banku w Polsce nie mogliśmy nie wziąć w tej pomocy udziału, a tempo, w jakim zwiększała się kwota na naszym koncie przerosła oczekiwania. Tak jak zapowiedzieliśmy, do każdej wpłaconej złotówki teraz dołożymy drugą, co daje 10 mln zł, które przeznaczymy na najpilniejsze potrzeby organizacji, instytucji i mieszkańców z terenów dotkniętych powodzią. Zależy nam na tym, by pomagać w sposób systemowy, dlatego maksymalnie szybko nawiązaliśmy współpracę z dwiema organizacjami pozarządowymi, które dobrze znają region i mają solidne doświadczenie w pomocy humanitarnej oraz niwelowaniu skutków klęsk żywiołowych
- podkreśla Maciej Kuziemski, prezes Fundacji PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.