2025.01.14
Program SKO PKO Banku Polskiego to fenomen na polskim i światowym rynku. Od 90 lat ta wyjątkowa inicjatywa angażuje do działania zarówno całe społeczności szkolne, jak i reprezentantów banku, którzy wspólnie działają na rzecz wyposażania dzieci w kompetencje przyszłości.
- Wdrożenie programu do internetu było prawdziwą rewolucją jak na tamte czasy. Nasze innowacyjne podejście do edukacji online pozwoliło na upowszechnienie umiejętności dostępnych wcześniej jedynie dla dorosłych. Serwis internetowy SKO był pierwszym w Polsce serwisem bankowości internetowej dla dzieci i dał początek kolejnym cyfrowym rozwiązaniom bankowym dla najmłodszych
– opowiada Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych odpowiedzialny za projekt rewitalizacji SKO.
Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego mają zarówno bogatą tradycję, jak i wiele stale dodawanych nowości, a edukacja pod szyldem SKO jest spójna z rekomendacjami zawartymi w raporcie OECD. Dzisiejsze SKO to nie tylko nauka oszczędzania. Program – tradycyjnie kojarzony jedynie z oszczędzaniem pieniędzy – wzbogaciliśmy o m.in. o takie dziedziny, jak ekologia, cyberbezpieczeństwo (we współczesnym świecie wiedza o finansach w praktyce oraz o bezpieczeństwie w cyberprzestrzeni stały się nierozłączne), higiena cyfrowa, oszczędzanie zdrowia, a nawet życia
– mówi Małgorzata Kocoń, dyrektor Biura Młodego Klienta odpowiadającego m.in. za rozwój edukacyjny programu SKO.
Dzięki wspólnemu zaangażowaniu nauczycieli oraz pracowników banku, dzieci nie tylko zdobywają wiedzę, ale również kształtują dobre nawyki z dziedzin ważnych zarówno w dzieciństwie, jak i w dorosłym życiu, a dodatkowo uczą się samodzielnego, krytycznego myślenia, współpracy z innymi, wymieniania się wiedzą. Poprzez program SKO inspirujemy najmłodszych do korzystania z nowoczesnej bankowości, nauki finansów, ekologii, zdrowego stylu życia, pierwszej pomocy, higieny cyfrowej oraz cyberbezpieczeństwa. Wspólnie udowadniamy, że SKO to dziś więcej niż oszczędzanie.
– mówi Małgorzata Kocoń
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.