2025.01.15
Jak przypominać o zasadach bezpieczeństwa online w nietypowy sposób? PKO Bank Polski ma na to sposób – interaktywne dyktando. Nie trzeba być klientem banku, aby wziąć w nim udział. Na chętnych czekają planszówki „Ojczysty” do wygrania.
– Historie, które przekazujemy w dyktandach bazują na prawdziwych metodach, których używają cyberoszuści. W nietypowy sposób uwrażliwiamy więc na to, że warto wybierać mądrze – nie tylko poprawną formę zapisu gżegżółki, ale też gdzie i w co klikamy. Uczymy jak nie dać się oszukać w internecie, niezależnie od wieku
– mówi Justyna Białowąs, dyrektorka Biura wsparcia komunikacji i prostego języka w PKO Banku Polskim i szefowa projektu PKO Prosto.
– Przygotowaliśmy też gratkę dla osób, które kochają tradycyjne dyktanda i chcą sprawdzić się na piśmie. Mamy wersje audio naszych historii, które czyta Jarosław Boberek, dostępne dla każdego m.in. na YouTube. Połączenie językowych łamańców z głosem jednego z najbardziej lubianych polskich aktorów daje fenomenalny efekt
– dodaje Justyna Białowąs.
– Na co dzień udowadniamy, że upraszczanie języka nie zubaża go. Po prostu z bogactwa języka wybieramy to, co sprzyja efektywnej, dostępnej komunikacji – zrozumiałe dla wszystkich słowa i zwroty, prostą składnię, krótkie zdania
– tłumaczy Justyna Białowąs.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.