2024.11.14
PKO Bank Polski stał się jednym z prawie 400 sygnatariuszy Karty Różnorodności. Bank podpisał ten dokument, aby podkreślić swoje zaangażowanie w tworzenie środowiska pracy, w którym każdy czuje się szanowany i w pełni akceptowany. Jednym z celów najnowszej strategii PKO Banku Polskiego jest osiągnięcie pozycji Pracodawca #1. dla osób, które chcą się angażować i rozwijać. Strategia zakłada m.in. zwiększenie udziału płci niedoreprezentowanej we władzach banku. Karta Różnorodności to inicjatywa KE realizowana we wszystkich krajach członkowskich. W Polsce program koordynuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
- Podpisanie Karty Różnorodności to dla nas istotny krok w kierunku wsparcia i promowania inkluzywnej współpracy. Jesteśmy przekonani, że stawiając na różnorodność ludzi i zespołów, rośniemy w siłę. Powstają dzięki temu świetne pomysły, projekty zaś zyskują dodatkową wartość. Dokumenty i zasady to drogowskazy. Są ważne, ale ważniejsza jest codzienna praktyka i edukacja, bo to one zmieniają naszą świadomość, zrozumienie drugiej osoby, pozwalają też lepiej zrozumieć naszych klientów i ich potrzeby
- mówi Aleksandra Szymczyk, dyrektor pionu relacji z pracownikami w PKO Banku Polskim.
- Sygnatariusze Karty Różnorodności to dzisiaj grono blisko 400 pracodawców, którzy dostrzegają nie tylko ryzyka, ale też liczne szanse związane ze strategicznym zarządzaniem obszarem DEI. Zdeterminowanych, by za deklaracjami szły realne działania, bo tylko w takim przypadku współpraca w sieci Karty Różnorodności ma sens i jest kontynuowana. Szczególnie w dobie polikryzysu niezwykle ważna jest szeroka perspektywa, przekraczająca miejsce pracy oraz troska o spójność społeczną, zadbanie, aby „nikogo nie pozostawiać w tyle”. A organizacje włączające to takie, które podchodzą w sposób odpowiedzialny do realizacji strategii ESG, z korzyścią dla siebie i otoczenia
– podkreśla Marzena Strzelczak, doradczyni zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu ds. DEI.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.