2024.10.07
PKO Bank Polski jest w pełni gotowy na wdrożenie nowych zapisów rządowej ustawy powodziowej, zapewniając odpowiednie wsparcie poszkodowanym klientom w trudnej sytuacji. Bank od samego początku powodzi inicjował własne rozwiązania pomocowe, nie czekając na regulacje, aby jak najszybciej wesprzeć kredytobiorców dotkniętych skutkami powodzi. Jedną z pierwszych inicjatyw była m.in. możliwość zawieszenia spłaty kredytu lub pożyczki na 3 miesiące, czy pakiet rozwiązań dla klientów indywidualnych i firmowych w przypadku trudności ze spłatą zobowiązań kredytowych. Od poniedziałku, 7 października br. klienci PKO Banku Polskiego poszkodowani w powodzi mogą skorzystać z dodatkowego wsparcia w postaci spłaty 12 rat kredytu mieszkaniowego przez Fundusz Wsparcia Kredytobiorców. Wniosek o wsparcie powodziowe mogą składać m.in. w oddziałach.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.